Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 49311
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 12 سپتامبر 2023 - 8:34 |

بلینکن: تصمیم دولت بایدن برای خروج نظامی از افغانستان درست بود

بلینکن: تصمیم دولت بایدن برای خروج نظامی از افغانستان درست بود

وزیر خارجه آمریکا با اعلام حمایت خروج نظامیان این کشور از افغانستان اظهار داشت تصمیم دولت بایدن برای خروج نظامی درست بود.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: دولت جوبایدن به همه ابعاد خروج از افغانستان از جمله حمله داعش هنگام تخلیه توجه دارد.

وی به سی.ان.ان گفت «ما به‌عنوان یک دولت مصمم هستیم از تمام جنگ از جمله حمله داعش، درس‌هایی را باید یاد بگیریم و براساس آن عمل کنیم».

بلینکن همچنین تاکید کرد: تصمیم دولت بایدن در زمینه خروج نظامی از افغانستان درست بوده است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: «می‌دانم که رئیس جمهور جو بایدن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا را پایان داد، در گذشته گفته بودم که ما نسل دیگری را نمی‌فرستیم تا در آنجا بجنگند و بمیرند».

منتقدان دولت بایدن از جمله شماری از مقام‌های دولت پیشین افغانستان و نمایند‌گان جمهوریخواه آمریکا، خروج نظامیان این کشور از افغانستان و سقوط کابل را یک تصمیم نادرست می‌دانند.

«مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بارها گفته است «هنوز پرسش‌های بسیاری درباره چگونگی وقوع این اتفاق بی‌پاسخ مانده‌اند. به‌ همین دلیل است که من تحقیقات در مورد خروج از افغانستان و تخلیه اضطراری ناشی از آن را انجام می‌دهم».

وزیر خارجه آمریکا در حالی بار دیگر از تصمیم دولت بایدن در مورد خروج از افغانستان دفاع کرد که این وزارتخانه تحت فشار شدید نمایند‌گان مجلس سنای این کشور قراردارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.