Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 49532
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 19 سپتامبر 2023 - 12:50 |

سرپرست وزارت سرحدات، اقوام وقبایل: در امارت اسلامی هیچ قومی از قوم دیگر برتری ندارد

سرپرست وزارت سرحدات، اقوام وقبایل: در امارت اسلامی هیچ قومی از قوم دیگر برتری ندارد
سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل گفت که در امارت اسلامی افغانستان هیچ قومی از قوم دیگر برتری ندارد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ملا نور الله نوری، سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در نشست مردمی که در ولایت سمنگان برگزار شده بود گفت: در امارت اسلامی افغانستان هیچ قومی از قوم دیگر برتری ندارد.
سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در نشست مردمی که در ولایت سمنگان برگزار شده بود، گفت که در حکومت های گذشته قوم گرایی و سمت گرایی به یک سنت ناپسند تبدیل شده بود، اما در امارت اسلامی افغانستان هیچ قومی از قوم دیگر برتری ندارد.
نوری علاوه کرد که در افغانستان صلح و امنیت برقرار شده است ولی هنوز هم دشمنان دین با حرف‌های پوچ خود اذهان مردم را برهم میزند، پس نباید فریب چنین اشخاص را خورد.

سرپرست وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل  تاکید کرد که در  افغانستان اقوام مختلف زندگی می‌کنند و همه در نظام کنونی سهیم می‌باشند، هنوز هم دست های وجود دارد که از بیرون کشور در میان ملت فتنه انگیزی می کنند و نظام فعلی را حکومت یک قوم و قشر خاص تلقی می کنند.

او ابزار داشت: کشور های جهان تبصره می کردند که این نظام بقا نخواهد کرد، اما در طی دو سال که گذشت، شاهد دست آوردهای بزرگی بودیم که یکی از آنها پروژه کانال قوش تیپه و اسفالت بزرگ راه سالنگ میباشد که در طول بیست سال چنین پروژه ها، به منصه اجرا گذاشته نشده بود و همچنان هزاران تن از جوانان به صفوف پولیس جذب شده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.