Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 49344
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 12 سپتامبر 2023 - 17:25 |

لهستان: تا ۲۰۲۶ به قدرتمندترین نیروی زمینی در اروپا تبدیل می‌شویم

لهستان: تا ۲۰۲۶ به قدرتمندترین نیروی زمینی در اروپا تبدیل می‌شویم

وزیر دفاع لهستان گفت که این کشور تا سال ۲۰۲۶ به قدرتمندترین نیروی زمینی در اروپا تبدیل خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، «ماریوس بلاسزاک» وزیر دفاع لهستان گفت که این کشور تا سال ۲۰۲۶، به قدرتمند‌ترین نیروی زمینی در اروپا تبدیل می‌شود.

وی که این سخنان را در جریان یک کنفرانس خبری مطرح می‌کرد، گفت: «طی دو سال، ارتش این کشور دارای قدرتمندترین نیروی زمینی خواهد بود و یکی از مهمترین عناصر نیروی زمینی، خمپاره اندازهاست».

بر اساس آمارهای رسمی،‌ پس از روسیه، قدرتمندترین ارتش‌ها در اروپا متعلق به انگلیس،‌فرانسه و ایتالیا است.

آژانس تسلیحاتی لهستان طی هفته جاری چارچوب توافقی را با دولت آمریکا امضا کرد که طی آن ۴۸۶ راکت انداز دوربُرد هایمارس به لهستان ارسال خواهد شد.

بلاسزاک گفت که ارتش لهستان تا سال ۲۰۲۶، ۵۰۰ راکت انداز هایمارس در قالب ۲۸ اسکاداران دریافت می‌کند و عملیات انتقال این راکت اندازها از پایان سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت که همگرایی راکت اندازهای آمریکایی هایمارس با سامانه‌های لهستان طی دو سال آینده صورت خواهد گرفت.

پاییز گذشته نیز، وزارت دفاع ابن کشور قراردادی را با کره جنوبی امضا کرد که بر اساس آن، لهستان ۲۸۸ پرتابگر «چانمو» دریافت خواهد کرد. این راکت انداز خود کششی قادر است انواع راکت‌های هدایت شونده و غیر هدایت شونده را پرتاب کند.

همچنین لهستان پیشتر و طی سال جاری قراردادی ۱٫۴ میلیارد دلاری با آمریکا برای خرید ۱۱۶ عدد تانک آبرامز M1A1 با آمریکا امضا کرده بود.

لهستان پیشتر قانونی را تصویب کرده بود که بر اساس آن،‌ از سال ۲۰۲۳ به بعد، ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای تقویت توان نظامی هزینه کند. برخی اعضای دولت این کشور گفته‌اند که این کشور در تلاش است تا این عدد را به ۴ درصد برساند. این کشور از سال ۱۹۹۹، به عضویت کامل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آمده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.