Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ ثور , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 49045
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 01 سپتامبر 2023 - 9:42 |

کابل و آنکارا خواستار افزایش همکاری‌های اقتصادی شدند

کابل و آنکارا خواستار افزایش همکاری‌های اقتصادی شدند

سفیر ترکیه در دیدار تودیعی با معاون اداری نخست‌وزیر طالبان از تمایل برای افزایش معادلات دو کشور به یک میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «جهاد ارگینای» سفیر ترکیه در افغانستان در دیدار تودیعی با «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست‌وزیر طالبان گفت روابط تجارتی و اقتصادی میان ترکیه و افغانستان سالانه به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و ابراز امیدواری کرد در آینده این میزان به یک میلیارد دلار افزایش یابد.

وی همچنین با قدردانی از هیئت حاکمه موقت افغانستان بخاطر تأمین امنیت سفارت و کنسولگری‌های ترکیه در افغانستان تأکید کرد که کمک و همکاری‌های آنکارا به افغانستان در آینده بیشتر می‌شود.

ارگینای افزود دولت ترکیه همواره تاجران و سرمایه‌گذاران این کشور را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان تشویق کرده است.

افزایش سطح روابط اقتصادی افغانستان و ترکیه در حالی است که ترکیه میزبان سران مخالف طالبان است، اما با این حال تأکید می‌کند به آنها اجازه «شورش» علیه کابل را نمی‌دهد.

آنکارا یکی از کشورهای پیشتاز در تعامل با طالبان است و در عین پیشبرد مسائل تجاری با افغانستان، در دو سال گذشته بیش از ۱۵۰ بار با مقامات کابل تعامل داشته است.

حنفی نیز در این دیدار اظهار داشت کابل خواهان گسترش روابط با ترکیه در عرصه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، آموزشی و تحصیلی است.

وی ضمن درخواست از ترکیه برای همکاری درباره مسائل مهاجرین افغان، خواستار تسهیلات بیشتر در زمینه صدور روادید برای تجار افغان شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.