Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 50023
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 26 اکتبر 2023 - 0:01 |

بیش از ۲۳۶۰ کودک در غزه شهید شدند

بیش از ۲۳۶۰ کودک در غزه شهید شدند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به شدت درباره اوضاع خطرناک کودکان در غزه هشدار داد و شمار کودکان شهید در آن را بیش از ۲۳۶۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری پامیر، یونیسف در بیانیه ای خواستار آتش بس فوری و رساندن کمک های بشردوستانه به شکل پایدار و بدون مانع به غزه شد.

یونیسف اعلام کرد: کشته شدن و مجروحیت کودکان غزه لکه ننگی بر وجدان های ما است.

در بیانیه یونیسف آمده است که طی روزهایی که از جنگ می‌گذرد، بیش از ۲۳۶۰ کودک کشته و ۵۳۶۴ کودک هم به علت حملات مداوم زخمی شده‌اند، یعنی بطور میانگین، بیش از ۴۰۰ کودک روزانه کشته یا زخمی شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: کودکان در غزه با کمبود شدید آب، غذا و دارو دست مواجه هستند و در معرض تحولات دردناک، حملات گسترده، آوارگی و تحولات شوکه کننده و دردناک ویرانی گسترده قرار دارند.

در همین حال، «ادیل خضر» مسئول بخش خاورمیانه و شمال افریقای یونیسف گفت: حمله به شفاخانه ها و مکاتب، ممانعت از ارسال کمک‌ها و کشتن کودکان نقض آشکار حقوق بشر است. یونیسف خواهان اجازه ارسال کمک‌ها و برقراری آتش بس است.

وی افزود که در کرانه باختری هم شمار کشته ها به شکل فزاینده در حال افزایش است و بیش از ۱۰۰ فلسطینی تا اکنون کشته شده اند که در میان آنها ۲۸ کودک هستند. کودکان در کرانه باختری در معرض بالاترین میزان خشونت قرار دارند.

خضر ادامه داد که اوضاع در غزه لکه ننگی بر وجدان‌های همگی و میانگین کودکان جان باخته و مجروح شوک کننده است و اگر جنگ پایان نیابد و کمک‌ها مانند غذا، آب، لوازم طبی و مواد سوخت نرسد، اوضاع ترسناک تر هم خواهد شد و شمار کشته ها افزایش خواهد یافت.

مسئول بخش خاورمیانه و شمال افریقای یونیسف اضافه کرد: سوخت نقش مهمی در ادامه فعالیت شفاخانه ها دارد. همه ساکنان غزه در معرض کمبود شدید آب قرار دارند که آثار بسیار وخیم تری بر کودکان دارد که حدود ۵۰ درصد از نفوس را تشکیل می دهند.

خضر تصریح کرد: با توجه به اوضاع دشواری که کودکان دارند،خواستار آتش بس فوری و گشودن همه گذرگاه‌های منتهی به غزه برای رسیدن امن و پایدار و بدون موانع کمک های انسانی هستیم.

وی همچنین خواستار اجازه خروج بیمارانی که نیازمند درمان فوری هستند به خارج از غزه و مصونیت زیر ساخت‌ها مانند شبکه آب و فاضلاب، مکاتب، مراکز درمانی و برق به منظور جلوگیری از جان باختن غیرنظامیان به ویژه کودکان و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها شد.

 

امور بین الملل آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.