Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 49963
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 24 اکتبر 2023 - 1:28 |

سازمان ملل بار دیگر خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه شد

سازمان ملل بار دیگر خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه شد

فریدون سینرلی اوغلو هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در دیدار با سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله گروه طالبان خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه شده است.

وزارت امور داخله گروه طالبان امروزدوشنبه (اول عقرب) دراعلامیه‌ای گفته که سراج الدین حقانی سرپرست وزارت امورداخله این گروه با فریدون سینرلی اوغلو هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در کابل دیدار کرده است.

اوغلو گفته که در دیدار با مقامات کشورهای مختلف به این نتیجه رسیده است که هیچ کشور خواهان حمایت و ادامه جنگ در افغانستان نیست.
او افزوده که راه حل چالش‌ها و مشکلات موجود در کشور برداشتن محدودیت در برابر آموزش بانوان و عدم ایجاد نگرانی درعرصه استفاده خاک افغانستان علیه دیگران است.

اوغلو گفته که یوناما درعرصه تحکیم روابط افغانستان با جامعه جهانی، بازسازی و مبارزه با مواد مخدر آماده گی کامل دارد و خواهان همکاری همه جانبه است.

حقانی در این دیدارگفته که جامعه جهانی بر اساس مکلفیت‌های خویش با درنظرداشت اصل بی طرفی، درعرصه تحکیم روابط افغانستان با جامعه جهانی باید با افغان‌ها همکاری نماید.

او ادعا کرده که تنش‌ها میان افغان‌ها به پایان رسیده و مرحله اعتماد سازی ادامه دارد، اعتماد بر یک دیگر بیشتر شده و به صفت یک کشور منظم و متحد کار‌های بازسازی در تمام بخش‌های این کشور ادامه دارد.

این در حالی است که با تسلط بیش از دو ساله گروه طالبان در افغانستان مکاتب دخترانه همچنان مسدود باقی مانده است.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.