Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 50168
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 07 نوامبر 2023 - 0:34 |

تعداد شهدای نوار غزه از ۱۰ هزار نفر فراتر رفت

تعداد شهدای نوار غزه از ۱۰ هزار نفر فراتر رفت

وزارت صحت غزه در تازه‌ترین آمار خود از تعداد شهدای حملات اسرائیل بر غزه اعلام کرد تعداد شهدای غزه به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است که بیش از ۶ هزار نفر آن کودکان و زنان بوده‌اند.

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری پامیر، سخنگوی وزارت صحت غزه گفت: اشغالگران تنها شفاخانه سلامت روان در نوار غزه را هدف قرار دادند. شفاخانه تخصصی کودکان الرنتیسی هدف قرار گرفته،  ۴ تن در مرکز انکولوژی کشته و ۷۰ تن زخمی شدند. اشغالگران جنگی دیوانه‌وار علیه شفاخانه ها و آمبولانس‌ها در نوار غزه به راه انداخته‌اند. اشغالگران در ساعات گذشته ۱۹ حمله داشتند که جان ۲۹۲ تن را گرفت.

در گزارش وزارت صحت غزه آمده است، ۱۰۰۲۲ تن از آغاز تجاوز اسرائیل به شهادت رسیده‌اند، اشغالگران همچنان درباره وجود راهروهای امن برای آوارگان و پرسونل پزشکی دروغ می گویند. راهروهای امنی که اشغالگران از آن صحبت می کنند چیزی جز راهروهای مرگ نیستند. با ورود تجاوزکارانه به غزه، نظام صحت کاملاً ناتوان شده است. از همه طرف‌ها می‌خواهیم برای ایجاد یک کریدور انسانی امن برای اطمینان از عبور کمک‌ها تلاش کنند. هدف‌گیری مستقیم نانوایی‌ها منجر به بحران بزرگی در تامین غذا برای مردم شده است. اشغالگران سکوت جهانی را به عنوان چراغ سبز برای ادامه کشتارهای خود دریافت می‌کنند.

کمیشنری کل آنروا نیز به الجزیره گفت: حدود ۵۰ مکتب و تأسیسات این آژانس که ۷۰۰ هزار آواره را در خود جای داده بودند، بمباران شدند.

همچنین طبق گزارش یونیسف، نبود آب سالم و بهداشت ناکافی غزه را در آستانه یک فاجعه بزرگ قرار داده است و تا زمانی که دسترسی به آب آشامیدنی فراهم نشود، این امکان وجود دارد که تعداد بیشتری از غیرنظامیان از جمله کودکان در اثر کم آبی و بیماری های مربوط به آن بمیرند.

یونیسف در گزارش خود به تاثیرات بسیار منفی خشونت و درگیری های کنونی بر روی صحت روان کودکان پرداخته و عنوان کرده تداوم این روند به جز به خطر انداختن جانشان می تواند، موجب ایجاد اختلالات بسیاری در رشد شناختی و فیزیکی کودکان شود.

آژانس خبری پامیر.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.