Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 50509
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 22 نوامبر 2023 - 0:48 |

مصاحبۀ دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان ۳

مصاحبۀ دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان ۳

عملیات نظامی ویژه برای دفاع از دونباس، غیرنظامی کردن و غیرنازیستی شدن اوکرائین و همچنان از میان برداشتن تهدیدات ناشی از خاک این کشور علیه امنیت روسیه در ۲۴ ماه فبروری سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز گردیده است.

تبلیغات غرب حاکی از آنست که روسیه بر اوکرائین گویا «حمله» کرده است. این موضوع مطلقاً دروغ است. کشور ما عملیات نظامی ویژه را اجرا میکند که نظر به بند ۷ مادۀ ۵۱ اساسنامۀ سازمان ملل متحد و بنابر تقاضای جمهوری دونباس انجام میشود.

رژیم کی یف با چشم پوشی کامل از طرف «غرب متحد»، طی ۸ سال این مناطق را مورد بمباردمان و گلوله باری قرار داده است. اکنون غربی ها عساکر رژیم ولادیمیر زیلینسکی را آموزش داده و تسلیحاتی را در اختیار این رژیم قرار میدهد که بر علیه مردم بیگناه و اهداف از زیرساخت های اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرند. غرب برهبری ایالات متحدۀ امریکا و مقامات اوکرائینی وابسته به آنها به شعله ور کننده های آتش بحران در اوکرائین تبدیل گردیده اند.

همۀ این موارد نتیجۀ کودتای دولتی مسلحانه در اوکرائین میباشد که منجر به بروز رویداد «اروپا میدان» گردیده که درست ۱۰ سال پیش، یعنی در ۲۱ ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز گردیده بود. کودتای غیرقانونی دولتی به نقطۀ اوج حوادث «اروپا میدان» تبدیل گردید که پیامد های نهایت فاجعه بار را در پی داشت. رویداد «اروپا میدان» همچنان باعث شکاف بیشتر در اجتماع گردیده است. علاوه بر دیگر موارد، حکومت جدید به مبارزۀ خصمانه در برابر زبان روسی و دوباره نویسی تاریخ پرداخت.

غرب متحد برهبری ایالات متحدۀ امریکا رویداد میدان را در تلاش جدا کردن اوکرائین از روسیه، تحریک آن بر ضد کشور ما و تبدیل کردن اوکرائین به تختۀ خیز بمنظور عملی ساختن منافع مغرضانۀ جیوپولیتیک خود سازماندهی و تمویل کرد. غرب برهبری ایالات متحدۀ امریکا در امور داخلی اوکرائین مداخله کرد و بحران در این کشور را دامن زد.

رژیم ملی گرای کی یف با حمایت غرب، جنگ داخلی علیه مردم بیگناه دونباس را آغاز کرد. مردم برخلاف سیاست های مخرب مقامات کی یف بودند.

اهداف و وظایف عملیات نظامی ویژه کاملاً تحقق خواهند یافت.      

آژانس خبری پامیر

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.