Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 50776
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 30 نوامبر 2023 - 23:52 |

مصاحبۀ دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان

مصاحبۀ دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان

در اوکرائین و همچنان در کشور های غربی روسیه را به انتقال اجباری اطفال از منطقۀ دونباس متهم میکنند. این موضوع یک دروغ کاملاً زشت و بی شرمانه است. از سال ۲۰۱۴ باینطرف، از اثر گلوله باری ها، فیر های عساکر اوکرائینی و همچنان در نتیجۀ انفجار ماین های از قبل جایجا شده در منطقۀ نامبرده، صد ها کودک محلی جان های خود را از دست داده اند. امروز رژیم ولادیمیر زیلینسکی به گلوله باری های هدفمند خود بر دهات و شهر های غیرنظامی در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک ادامه میدهد، از جمله با استفاده از توپ های دور برد چاپ (کالیبر) بزرگ که کشور های عضو پیمان ناتو در اختیار کی یف قرار داده است. غرب با تظاهر، این جنایات را نادیده گرفته و  کشور ما را متهم میکند که روسیه جان کودکان را از چنین بمباردمان ها نجات میدهد.

بعد از آغاز عملیات نظامی ویژه، بیشتر از ۷۰۰ هزار کودک از اوکرائین و دونباس به مناطق امن در کشور ما آمدند که اکثریت مطلق آنها یکجا با والدین و یا اقارب نزدیک خود بودند. مسئولیت سرپرستی قانونی از تقریباً ۲ هزار کودک یتیم و طفل بدون والدین سرپرست به مدیران و کارمندان پرورشگاه های جمهوری های دونتسک و لوهانسک داده شده است. متعاقباً بنابر درخواست بعضی از ارگان های ذیربط، عدۀ از این کودکان جهت سرپرستی به خانواده های اتباع روسیه سپرده شده اند.

سپردن اطفال به سرپرستی و قیمومیت، با توجه به پیوستن احتمالی آنها با اقارب خونی شان، در صورت موجودیت، شکل ترجیحی سر و سامان دادن به امور اطفال پنداشته میشود. ادارۀ حقوق کودکان وابسته به ریاست جمهوری روسیه هر درخواستی مبنی بر جستجوی کودکان را با سرعت عمل مورد مطالعه و بررسی قرار میدهد. این اداره تماس های کاری را با اوکرائین برقرار کرده است که در نتیجه، اطفال با والدین و اقارب نزدیک شان ملحق میشوند.

اداره نامبرده آماده است تا همچنان با نماینده های سازمان های بین المللی و مقامات رسمی دولت های خارجی همکاری مشترک داشته باشد. نماینده های دولت قطر و پاپ روم، رهبر کلیسا های کاتولیک قبلاً به پروسۀ الحاق کودکان پیوسته اند.

 

آژانس خبری پامیر

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.