Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51058
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 دسامبر 2023 - 23:14 |

آخرین آمار از تلفات در غزه: ۵۰ هزار زخمی، ۱۸ هزار کشته

بنابر اعلام وزارت صحت غزه، شمار شهدای غزه از زمان آغاز حملات رژیم اسرائیل به غزه تا اکنون به ۱۸ هزار نفر رسید.

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری پامیر، بنابر این گزارش،‌ وزارت صحت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی (۱۵ میزان / هفتم اکتوبر ) تا این لحظه به حدود ۱۸ هزار نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از ۴۹۵۰۰ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت صحت فلسطین در نوار غزه خاطرنشان کرد، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۷ فلسطینی دیگر در حملات اشغالگران به این باریکه شهید و بیش از ۵۵۰ نفر هم زخمی شدند.

نیروهای حماس در باریکه غزه شنبه ۱۵ میزان (۷ اکتوبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات اسرائیل از جمله کشتار فلسطینیان، توهین به مسجدالاقصی، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان، با اجرای عملیاتی با عنوان “طوفان الاقصی” مواضع و پایگاه های رژیم اسرائیل را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اسرائیل به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران شفاخانه ها، آمبولانس ها، مکاتب و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

 

امور بین الملل آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.