Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51228
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 16 دسامبر 2023 - 0:29 |

جان باختن یک جوان زیر شکنجه طالبان در غور؛ مردم از برگزاری تظاهرات و دادخواهی منع شدند

جان باختن یک جوان زیر شکنجه طالبان در غور؛ مردم از برگزاری تظاهرات و دادخواهی منع شدند

آژانس خبری پامیر به نقل از ۸ صبح، غور: پس از آن‌که یک جوان در پی شکنجه توسط طالبان در زندان این گروه در غور جان باخت، شماری از باشنده‌گان تولک این ولایت می‌خواستند گردهمایی اعتراضی برگزار کنند، اما با مخالفت طالبان مواجه شدند.

منابع به روزنامه ۸صبح می‌گویند که قرار بود باشنده‌گان ولسوالی تولک غور پس از نماز جمعه، ۲۴ قوس، در این ولسوالی در واکنش به قتل صدیق‌الله، جوان جان باخته در زندان طالبان تظاهرات برگزار کنند.

به گفته منابع، طالبان به باشنده‌گان ولسوالی تولک هشدار داده‌اند که اگر تظاهرات برگزار و یا این موضوع را بیشتر رسانه‌ای کنند، بازداشت و زندانی می‌شوند.

براساس گفته‌های منابع هشدار و تهدید‌های پیهم طالبان سبب شده است تا باشنده‌گان ولسوالی تولک از برگزاری تظاهرات صرف نظر کنند.

از سویی هم، منابع می‌گویند که عبدالواحد حماس، سخنگوی والی طالبان در غور به جوانان ولسوالی تولک که قتل صدیق‌الله در زندان اسن گروه را در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داده بودند، نیز هشدار داده که حق ندارند این موضوع را رسانه‌‌ای سازند و از آنان خواسته است تا پست‌های‌شان را بردارند.

این مقام طالبان به جوانان و فعالان رسانه‌‌ای در این ولایت هشدار داده است که پس از این حق نشر مسایل همچون شکنجه و کشته شدن کسی توسط این گروه را رسانه‌‌ای کنند.

این در حالی است که به قول منابع، فرمانده امنیه طالبان در ولسوالی تولک، صدیق الله را به اتهام «سرقت» بازداشت و به ‌مدت شش شبانه‌روز شکنجه کرد تا این‌که او پس از بی‌هوشی به شفاخانه منتقل و سپس در آنجا جان باخت.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.