Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51253
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2023 - 0:54 |

حماس تاکید کرد: مذاکره برای آزادی گروگان ها فقط با «پایان جنگ» امکان پذیر است

حماس تأکید کرد تا زمانی که عملیات نظامی اسرائیل در غزه متوقف نشود، این گروه حاضر به مذاکره برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی نیست.

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری پامیر، حماس روز یکشنبه (۱۷ دسامبر) با انتشار پیامی اعلام کرد “تا وقتی که تجاوزات صهیونیستی علیه مردم ما یکبار برای همیشه متوقف نشود” موضع این گروه بر خودداری از مذاکره استوار خواهد بود. به گفته حماس این موضع‌گیری به تمام میانجی‌گران صلح اطلاع داده شده است.

قطر اعلام کرده در حال تلاش برای برقراری مجدد یک “توقف بشردوستانه” در غزه است. به گزارش برخی رسانه‌های خبری مقام‌های ارشد اسرائیل و قطر در روزهای اخیر در کشور نروژ دیدار و در مورد آزادی گروگان‌های اسرائیل در ازای زندانیان فلسطینی صحبت کرده‌اند.

در همین راستا شبکه‌ خبری “سی‌ان‌ان” به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد دیوید بارنئا، رئیس سازمان موساد و محمد بن عبدالرحمن بن جاسم الثانی، نخست‌وزیر قطر در اروپا با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده‌اند. این نشست پس از آن برگزار شده که اسرائیل این هفته سفری را که بارنئا قرار بود به دوحه انجام دهد، لغو کرد.

این منبع آگاه که نخواسته نامش فاش شود به سی‌ان‌ان‌ گفته است دیدار رئیس موساد و نخست‌وزیر قطر پیش از آنکه اسرائیل به کشته شدن سه گروگان اسرائیلی در نوار غزه در پی شلیک اشتباهی سربازان ارتش خود اذعان کند، برنامه‌ریزی شده بود.

با این حال تا اکنون هیچ‌کدام از مقامات رسمی این دو کشور این خبر را تأیید نکرده‌اند.

 

امور بین الملل آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.