Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51412
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 25 دسامبر 2023 - 22:56 |

حماس: تبادل اسرا فقط با آتش بس کامل امکان پذیر است

حماس: تبادل اسرا فقط با آتش بس کامل امکان پذیر است

رهبران مقاومت فلسطین با اشاره به اینکه مقاومت ۷ پیشنهاد اسرائیل برای تبادل اسرا را رد کرده است، گفتند هیچ مذاکره‌ای قبل از توقف کامل حملات این رژیم علیه غزه وجود ندارد و هدف مقاومت آزادی همه اسرای فلسطینی است و هرگز کارت اسرا را از دست نمی‌دهد.

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری پامیر، در شرایطی که اسرائیلی ها با گرفتاری میان جنگ فرسایشی غزه در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات جهت تبادل اسرا و خروج از این باتلاق هستند، گروه‌ها و رهبران مقاومت فلسطین همگی تأکید دارند که تا قبل از توقف کامل حملات رژیم اسرائیل علیه نوار غزه، هیچ مذاکره‌ای انجام نخواهد شد.

در همین راستا «ماهر الطاهر» مسئول روابط بین‌المللی در جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در گفتگو با المیادین اعلام کرد که طرف اسرائیلی۷ پیشنهاد ارائه داده است که نشان می‌دهد این رژیم از همه اهداف خود عقب‌نشینی کرده است. رژیم اسرائیل این پیشنهادات خود را از طریق قطر ابلاغ کرده است که شامل برقراری آتش‌بس دوهفته‌ای، حضور (نیروهای اسرائیلی) در کمربند شمال غزه، ورود کمک‌ها و بازگشت ساکنان به شمال و برپایی چادرها در آنجا می‌شود.

وی افزود، پیشنهاد اسرائیل همچنین شامل آزادی شماری از مبارزان فلسطینی و در رأس آنها «احمد سعدات» و «مروان البرغوثی» و تبادل اسرای غیرنظامی و اسرای زن نظامی، عقب‌نشینی از شهرها و ماندن در وادی غزه می‌شود. اشغالگران اصرار دارند که آتش‌بس مطلق برقرار نشود اما مقاومت تأکید کرده است که بدون آتش‌بس درباره هیچ پیشنهادی مذاکره نمی‌کند. مقاومت پاسخی روشن به این پیشنهادات دشمن داده و بر ضرورت آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم اسرائیل بر مبنای «کل در برابر کل» و عقب‌نشینی کامل نیروهای اسرائیلی از غزه تأکید کرده است.

«علی برکه» رئیس بخش روابط ملی جنبش حماس در خارج نیز در همین زمینه گفت که دشمن اسرائیلی دیگر قادر به تحمل تلفات نیست و هزینه این جنگ برای رژیم اسرائیل به‌شدت سنگین شده است و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و «جو بایدن» رئیس‌جمهور امریکا دیگر قادر به ادامه جنگ نیستند اما نتانیاهو می‌خواهد از ارتش اسرائیل برای ماندن خودش در قدرت برای مدتی طولانی استفاده کند.

این مسئول حماس تصریح کرد: تا اکنون هیچ محوری در نوار غزه سقوط نکرده است و نبردها در همه محورها جریان دارد. نیروهای دشمن حتی نمی‌توانند در مناطقی که قبلاً وارد آنها شده بودند مستقر شوند و عملیات روز یکشنبه در منطقه «جحر الدیک» این را ثابت می‌کند. مقاومت قبل از آغاز نبرد طوفان الاقصی طرح دفاعی خود را آماده کرده بود. مقاومت هرگز برگ برنده اسرا را از دست نمی‌دهد. پیشنهادات متعددی ارائه شده است اما موضع مقاومت واحد و روشن است و هرگونه مذاکره درباره تبادل اسرا مشروط به توقف کامل تجاوزات رژیم اشغالگر علیه غزه است.

وی اضافه کرد: کارت (برگ برنده) اسرا همچنان در دست مقاومت است و ما هرگز آن را از دست نمی‌دهیم. مقاومت دست برتر را در میدان دارد و ما بسیار استوارتر از دشمن هستیم. دشمن باید فوراً تجاوزات خود علیه غزه را متوقف کند و گذرگاه‌ها باز شود و مجروحان از غزه خارج گردند. حماس هر پیشنهادی برای آتش‌بس موقت یک یا دوهفته‌ای را رد می‌کند و تأکید می‌کند موضع همه گروه‌های مقاومت در این زمینه واحد است و با بررسی شرایط به طرف‌های قطری و مصری اعلام کرده است که قبل از توقف کامل تجاوزات، هیچ بحثی درباره پرونده اسرا وجود ندارد.

علی برکه تأکید کرد: هدف مقاومت آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های دشمن است به‌ویژه اینکه امروز رژیم اسرائیل شمار بیشتری از فلسطینی‌ها را در کرانه باختری و نوار غزه اسیر کرده است، همچنین برادران ما در جنبش جهاد اسلامی که به مصر سفر کرده‌اند نیز در گفتگوهای خود با مقامات مصری بر همین موضع واحد مقاومت تأکید خواهند کرد.

این مسئول حماس گفت: مقاومت به‌دنبال پایان جنگ است اما کارت اسرا را از دست نمی‌دهد و عملیات تبادل اسرا باید طبق شروط ما انجام شود.

امور بین الملل آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.