Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51523
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 30 دسامبر 2023 - 22:40 |

در هشتاد و پنجمین روز جنگ؛ افزایش شهدای غزه به بیش از ۲۱ هزار ۶۷۲ نفر

در هشتاد و پنجمین روز جنگ؛ افزایش شهدای غزه به بیش از ۲۱ هزار ۶۷۲ نفر

امروز و در هشتاد و پنجمین روز از حملات اسرائیلی ها علیه نوار غزه، این رژیم ۱۴ کشتار انجام داد که در نتیجه آن ۱۶۵ نفر شهید و ۲۵۰ تن زخمی شدند.

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری پامیر، اشرف القدره سخنگوی وزارت صحت فلسطین در غزه امروز شنبه خبر داد که از هفتم اکتوبر تا اکنون، در پی حملات رژیم اسرائیل، ۲۱ هزار و ۶۷۲ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۵۶ هزار و ۱۶۵ نفر هم زخمی شدند.

سخنگوی وزارت صحت فلسطین با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از قربانیان حملات اسرائیلی ها، زنان و کودکان هستند، تصریح کرد: در پی حملات تل‌آویو به کادر درمان، ۳۱۳ نفر هم به شهادت رسیدند.

این مقام فلسطینی ادامه داد: اسرائیل عمدا ۱۴۲ مرکز درمانی را هدف قرار داده و ۲۳ شفاخانه و ۵۳ مرکز درمانی را از مدار فعالیت خارج کرده است. ۹۹ نفر از کادر درمان هم بازداشت هستند.

وی ضمن هشدار نسبت به خطر قحطی برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار آواره که نیازمند آب، غذا و دارو هستند، گفت: ۵۰ هزار زن باردار در مراکز اسکان، از سوء تغذیه رنج می‌برند و بیش از ۹۰۰ هزار کودک هم با سرمای شدید و قطحی مواجه هستند.

در شرایطی که در پی حملات اسرائیل بیش از ۱.۵ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند، هلال احمر مصر کار ساخت یک کمپ آوارگان در منطقه غرب «خان یونس» در جنوب غزه را آغاز کرده است.

تمامی لوازم و مصالح و امکانات مورد نیاز برای ساخت این کمپ از چند روز پیش وارد خان یونس شده است. هلال احمر مصر روز چهارشنبه هفته گذشته خبر داد که به دستور عبدالفتاح السیسی قصد ساخت یک کمپ در غزه را دارد.

القدره در پایان کمکهای پزشکی را بسیار محدود توصیف و تأکید کرد: مکانیزم کنونی برای ترخیص بیماران و افراد زخمی، باعث شده است که شمار زیادی از این افراد جان خود را از دست بدهند.

گروه حماس، ۱۵ میزان برابر با هفتم اکتوبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع اسرائیل آغاز کرد که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم قوس ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ قوس (اول دسمبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات حماس، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

امور بین الملل آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.