Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51350
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 22 دسامبر 2023 - 23:48 |

فصل سرما و نگرانی‌ها از وضعیت نیازمندان در افغانستان

فصل سرما و نگرانی‌ها از وضعیت نیازمندان در افغانستان

به گزارش آژانس خبری پامیر، برنامه جهانی غذا (WFP) می‌گوید که در حال حاضر نزدیک به ۱۶میلیون نفر در افغانستان نمی‌دانند که غذا برای وعدۀ غذایی بعدی خود از کجا به دست آورند؟

فیلیپ کراپف، مسئول ارتباطات این ادارۀ ملل متحد در افغانستان ناوقت روز گذشته به رادیو آزادی گفت که خانواده‌ها در سراسر این کشور برای سپری کردن زمستان سخت دیگر، آمادگی کمتری دارند.

فیلیپ کراپف افزود: «برنامۀ جهانی غدا در این ماه خواهد توانست که صرف از هفت میلیون نفر آسیب‌پذیر با کمکهای غذایی و تغذیۀ اضطراری حمایت کند. این افراد شامل باشندگان مناطق در سطوح اضطراری ناامنی غذایی بوده و زنان بیوه، خانواده‌های به سرپرستی زنان و خانواده‌هایی را که اعضای آن‌ها افرادی دارای معلولیت‌اند در بر می‌گیرد. به دلیل کمبود شدید بودجه در اوائل امسال، برنامه جهانی غذا مجبور شد در مجموع ده میلیون فرد گرسنه در افغانستان را از دریافت کمک‌ها حذف کند و ما همچنان مجبور شدیم تا مقدار کمک مواد غذایی را کاهش دهیم.»

در همین حال، مردم می‌گویند که حتی پیش از رسیدن زمستان در بسیاری از مناطق میزان کمک‌های بشری نهاد‌های بین المللی کاهش یافته است.

این مقام برنامۀ جهانی غذا در ادامه گفت، خانواده‌هایی که برای کمک در فصل زمستان انتخاب شده‌اند ماه یک بار مواد غذایی دریافت خواهند کرد.

سازمان جهانی غذا در ماه نوامبر گفته بود که برای کمک به مردم آسیب پذیردر زمستان در افغانستان به ۴۰۰ میلیون دالر نیاز است.

سازمان بین المللی مهاجرت نیز می‌گوید که اکثریت مردم در افغانستان امکانات لازم برای سپری کردن زمستان را ندارند.

امی پوپ، رئیس این سازمان در ویدیویی در شبکۀ ایکس روز گذشته پنجشنبه (۳۰ قوس) گفت که به حمایت از نیازمندان در افغانستان متعهد‌اند اما افزود که با کمبود بودجه رو به رو اند.

در همین حال بسیاری مردم در افغانستان می‌گویند که نگران‌اند که زمستان امسال را چگونه خواهند گذراند.
گل محمد باشندۀ ولسوالی کشم ولایت بدخشان گفت: «ما کوشش می‌کنیم که یک صندلی بمانیم، آن هم از روی مجبوریت تا اولادهای ما مریض نشوند، ورنه توان خرید زغال و یا چوب را نداریم.»

سازمان ملل متحد قبلاً گفته بود که بیش از ۲۹ میلیون نفر در این کشور به کمک‌های بشری نیاز دارند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.