Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ جوزا , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51510
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 30 دسامبر 2023 - 22:28 |

نماینده روسیه در مورد رای ممتنع به قطعنامه شورای امنیت در مورد افغانستان وضاحت داد

نماینده روسیه در مورد رای ممتنع به قطعنامه شورای امنیت در مورد افغانستان وضاحت داد

آنا اوستیگنیوا معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل در مورد رای ممتنع این کشور به قطعنامه شورای امنیت در مورد افغانستان وضاحت داده‌است.

معاون نمایندگی روسیه گفته که کشورش از تصمیم دبیرکل سازمان ملل برای تعیین نماینده ویـژه در امور افغانستان تا زمانی که طالبان آن را تایید نکنند، حمایت نخواهد کرد.

او افزوده که بیشتر ایده‌های گزارش هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان بازتاب دهنده رویکرد کلی بازیگران منطقه‌ای در قبال مسایل افغانستان است.

به گفته او، روسیه از مواد این پیش‌نویس مبنی بر تغییر وضع موجود و هدایت جامعه بین‌المللی به سمت افزایش تعامل عملگرایانه با طالبان استقبال می‌کند، اما توصیه‌ها باید به صورت صبورانه و جامع، از جمله در مشورت با مقام‌های طالبان مورد بحث قرار گیرد.

معاون نمایندگی روسیه افزوده که تلاش‌ها برای تحمیل روندهای به خواست دیگران در افغانستان حتی تحت نظارت سازمان ملل متحد نتایج معکوس داده و به سختی نتیجه‌ خواهد داد.

او گفته: “ارزیابی هوشیارانه از وضعیت میدانی با در نظر گرفتن واکنش خود طالبان مهم است.”

اوستیگنیوا بیان داشته که موضوع افغانستان تنها در صورتی می‌تواند از بن بست خارج شود که گفتگوی منسجم و صبورانه با مقام‌های طالبان وجود داشته باشد و برخی از کمک‌کنندگان غربی هم دست از لفاظی‌های معمول خود برداشته و از دستکاری کمک‌های بشردوستانه دست بکشند.

این در حالی است که در رای گیری روز گذشته ۸ جدی، اعضای شورای امنیت در مورد قطعنامه‌ای در مورد افغانستان، روسیه و چین رای ممتنع داد.

این قطعنامه با ۱۳ رای موافق به تصویب رسید. بر بنیاد این قطعنامه، دبیرکل سازمان ملل یک نماینده ویژه در امور صلح افغانستان تعیین خواهد کرد.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.