Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51836
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 ژانویه 2024 - 21:48 |

امریکا «جنبش انصارالله یمن» را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد

امریکا «جنبش انصارالله یمن» را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد

دولت امریکا روز چهارشنبه ۲۷ جدی گروه حوثی‌های یمن که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند را دوباره به فهرست ویژه تروریست‌های بین‌المللی بازگرداند.

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری پامیر، اعمال تحریم اقتصادی علیه انصارالله یمن علاوه بر حملات نظامی آخرین اقدام دولت جو بایدن برای متوقف کردن حملات این گروه شبه‌نظامی به کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ است.

مقامات امریکایی می‌گویند تحریم‌های اقتصادی علیه انصارالله یمن که به حوثی‌ها نیز مشهور هستند، به شکلی تنظیم و اجرا خواهد شد که به جمعیت ۳۲ میلیونی یمن که از جمله فقیرترین و گرسنه‌ترین مردم جهان هستند کمترین آسیب را برساند.

اما سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی و موسسات خیریه از هم‌اکنون نگرانی خود را ابراز کرده‌اند.

اسکات پل، از مدیران موسسه خیریه آکسفام در امریکا، گفت: «این تصمیم لایه دیگری از تهدید و بی‌ثباتی به زندگی مردم یمن خواهد افزود که هنوز گرفتار یکی از وخیم‌ترین بحران‌های بشری جهان هستند.»

هدف از تحریم گروه‌های موجود در فهرست تروریزم بین‌المللی دولت امریکا قطع منابع مالی آن‌هاست.

جو بایدن، هفته گذشته حوثی‌ها را یک گروه تروریستی خوانده بود. همچنین هواپیماهای جنگی، کشتی‌ها و تحت البحری های امریکایی و بریتانیایی ده‌ها حمله را علیه حوثی‌ها انجام و مواضع این گروه یمنی را مورد هدف قرار دادند.

با این حال روز چهارشنبه، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله به رویترز گفت که این نامگذاری بر عملیات‌هایی که به گفته این گروه در حمایت از فلسطینی‌ها است تاثیری نخواهد داشت و این گروه همچنان کشتی‌های اسرائيلی و یا کشتی‌هایی که به سمت اسرائيل حرکت می‌کنند را مورد هدف قرار خواهند داد.

با تصمیم امریکا، از این پس ممنوعیت‌های سختگیرانه‌ای در قبال ارائه حمایت مادی به اعضای این گروه در نظر گرفته خواهد شد. با این حال مقام‌های امریکایی گفته‌اند که همچنان کمک‌های بشردوستانه از این تحریم‌ها معاف خواهند بود و این کمک‌ها به مردم جنگ زده یمن ارسال می‌شود.

امور بین الملل آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.