Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51830
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 ژانویه 2024 - 21:41 |

مصاحبۀ: دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان

مصاحبۀ: دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان

همه خوب میدانند که محکمۀ بین المللی جزایی یک نهاد دست نشانده در دستان «غرب متحد» میباشد. این محکمه فعالیت های خود را مبتنی بر فرمایشات غرب انجام میدهد و به هیچ کسی در حل مشکلات واقعی کمک نکرده است.

محکمه بر خلاف نام خود، هیچ چیزی مشترک با عدالت ندارد. این ساختار تنها اذهان عامه را به بازی میگیرد.

محکمه و حامیان غربی آن، پیشتر از همه ایالات متحدۀ امریکا و بریتانیای کبیر هیچ کاری برای تحقیقات از نظامیان امریکا و ناتو در افغانستان بر علیه غیرنظامیان انجام نداده است.

امریکایی ها اصلاً دُکترین مستثنی بودن خود را ملاک عمل خویش قرار داده و حقوق دیگر کشور ها، بشمول افغانستان را پایمال میکنند. امریکایی ها در افغانستان به کشتار افراد بیگناه پرداختند، ذخایر ارزی و طلای کشور را منجمد کردند و تحریماتی را بر افغانستان وضع نمودند.

در عین حال، زمانیکه توانستند تحقیقات پیرامون جنایات امریکا در افغانستان را آغاز نمایند، امریکایی ها اعلان کردند که محکمه برای ایالات متحدۀ امریکا دیگر مرده است و این محکمه، یک «محکمۀ مطرود» است. اعلام شده است که ایالات متحدۀ امریکا آنچه در توان دارد، انجام خواهد داد تا اتباع این کشور در برابر محکمۀ بین المللی جزایی قرار نگیرند.

این کار انجام شد. ایالات متحدۀ امریکا تحریماتی را علیه څارنوال و دیگر کارمندان محکمه اعمال نمود. دوسیه بسته شد. در واشنگتن ترس داشتند که جامعۀ جهانی از آن جنایات آگاه خواهد شد که نظامیان امریکایی و ناتو در افغانستان مرتکب گردیده اند.

آژآنس خبری پامیر

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.