Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ جوزا , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 51625
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی, فرهنگی تاریخ انتشار : 08 ژانویه 2024 - 19:09 |

معاون سیاسی طالبان با رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان دیدار کرد

معاون سیاسی طالبان با رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان دیدار کرد

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی گروه طالبان با مولانا فضل الرحمن رهبر حزب جمعیت علماء اسلام پاکستان دیدار کرده و گفته این گروه با تمام کشورهای همسایه به ویژه پاکستان روابط خوب و استوار بر احترام متقابل می‌خواهد.

ارگ تحت کنترل گروه طالبان بامداد امروز دوشنبه(۱۸ جدی) در اعلامیه‌ی گفته که معاون سیاسی این گروه در این دیدار افزوده که امارت طالبان اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان به هیچ کسی خطر و تهدید متوجه نه‌خواهد شد و بهتر آن است که به عوض ادعاها و پروپاگند رسانه‌ای، روی واقعیت‌ها بحث صورت گیرد.

او گفته که رفتار نادرست و اخراج اجباری مهاجرین افغان از سوی پاکستان متوقف شود و برای مهاجرین افغان سهولت‌های لازم فراهم گردد.

این طالب ابراز امیدواری کرده که مولانا فضل الرحمن و هیات همراه‌اش پیام روشن امارت طالبان را به اسلام آباد انتقال دهد که امارت این گروه خواستار امن و ثبات در منطقه است و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که خاک افغانستان را علیه کسی دیگری استفاده کند.

مولانا فضل الرحمن در این دیدار گفته که هر دو کشور اسلامی مشترکات دارند و باید مشکلات از طریق گفتگو حل گردد و ما باید به نفع یکدیگر بسترهای همکاری را ایجاد نموده و با همدیگر تعاون نماییم.

وی افزوده که ما فیصله اخراج مهاجرین را محکوم می‌کنیم و این دو ملت باهم مشترکات زیاد دارند، هدف ما این است که از تعلقات موجود به نفع مشترکات دو کشور استفاده کنیم.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.