Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 52505
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اخبار جهان تاریخ انتشار : 05 فوریه 2024 - 18:22 |

اعتراض پاکستان، ایران، چین و روسیه به فعالیت‌های تروریستی در افغانستان

اعتراض پاکستان، ایران، چین و روسیه به فعالیت‌های تروریستی در افغانستان

اکسپرس تریبیون پاکستان گزارش داده که نمایندگان پاکستان، ایران، چین و روسیه نسبت به ادامه فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستانی زیر کنترل طالبان اعتراض کرده‌اند.

این روزنامه روز یک‌شنبه ۱۵ دلو، به نقل از منابع خود گزارش داده که نمایندگان ویژه این کشورها هفته گذشته در جریان نشست همکاری‌های منطقوی افغانستان، “بدون سروصدا” این اعتراضات خود را با وزارت خارجه طالبان مطرح کرده‌اند.

براساس گزارش این رسانه، این چهار کشور در اعتراض خود گفته‌اند که فعالیت‌های گروه‌های مختلف تروریستی در افغانستان به اندازه کافی کنترل نشده‌است.

گزارش افزوده که آنان قبلاً توافق کرده بودند که به‌طور جمعی نگرانی خود را در مورد فعالیت‌های تروریستی در افغانستان با طالبان در میان بگذارند.
در گزارش آمده، این اعتراض به ابتکار پاکستان صورت گرفته و این کشور معتقد است که یک جبهه متحد توسط همسایگان کلیدی می‌تواند بر طالبان افغانستان برای رسیدگی به این موضوع تأثیر بگذارد.

منبعی که با اکسپرس تریبون صحبت کرده اما گفته است که طالبان هوشمندانه یک کنفرانس منطقه‌‌ای ترتیب دادند و از دیگران برای مقابله با این موضوع دعوت کردند.

براساس گزارش این رسانه، آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به دلیل بیماری در نشست کابل حضور نداشت و کاردار سفارت این کشور به نمایندگان ایران، چین و روسیه پیوست تا به طالبان اعتراض کنند‌.

این در حالی است که پاکستان، ایران، چین و روسیه نسبت به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در افغانستانی زیر کنترل طالبان نگران است؛ اما تلاش دارند، این نگرانی‌های خود را از طریق همکاری با طالبان رفع کنند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.