Wednesday, 22 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ جوزا , ۱۴۰۳ - 15 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 53325
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 18 فوریه 2024 - 16:11 |

تظاهرات صدها هزار نفر در سرتاسر دنیا در حمایت از غزه

تظاهرات صدها هزار نفر در سرتاسر دنیا در حمایت از غزه

صد‌ها هزار نفر در سرتاسر جهان در دومین روز جهانی اعلام همبستگی با غزه به خیابان‌ها آمدند و کشتار و قتل عام فلسطینی‌ها را در نوار محاصره شده غزه محکوم کردند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، صدها هزار نفر در مناطق مختلف جهان در تظاهراتی با عنوان روز اقدام جهانی برای غزه شرکت کردند.

مردم در بیش از ۱۰۰ شهر در ۴۵ کشور جهان برای اعلام حمایت از غزه مظاهره کردند و توقف نسل کشی علیه ملت فلسطین را خواستار شدند.

به گزارش المیادین، مردم در بیش از ۱۰۰ شهر در حدود ۴۵ کشور جهان با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با جنگ و نسل کشی در نوار غزه اعلام کردند. صد‌ها هزار نفر در دومین روز جهانی اعلام همبستگی با غزه به خیابان‌ها آمدند و کشتار و قتل عام فلسطینی‌ها را در نوار محاصره شده غزه محکوم کردند.

هزاران تظاهرکننده در برلین پایتخت آلمان لباس پزشکی به تن کردند و با حمل اجساد نمادین کودکان بر روی دوش خود، هدف قرار دادن کادر درمان و کودکان فلسطینی را محکوم کردند.

در فرانسه نیر ده‌ها هزار نفر در پاریس، استراسبورگ و مارسی ضمن برگزاری تظاهرات، با اشاره به شهید شدن کودکان فلسطینی در نوار غزه، عروسک‌های کوچک آغشته به خون حمل کردند و از دولت‌های خود خواستند برای متوقف کردن جنگ غزه فورا وارد عمل شوند.

شهر‌های استکهلم، آرهوس دنمارک و آمستردام هالند نیز شاهد برگزاری تظاهرات مشابه بودند و تظاهرکنندگان توقف جنگ نسل کشی، کوچاندن اجباری و پاکسازی نژادی ساکنان غزه را محکوم کردند.

شمار زیادی از شهروندان ترکیه‌ای در استانبول ضمن برگزاری تظاهرات در اطراف مسجد جامع “سلطان احمد” در حمایت از ملت فلسطین، بر ضرورت ورود کمک‌های بشردوستانه برای مردم محاصره شده در غزه تأکید کردند.

تظاهرات مشابه در شهر‌های لندن، سئول، سیدنی و سایر شهر‌های جهان برگزار شد. این در حالی است که در پایتخت‌های عربی نیر فعالت‌هایی برای ابراز همبستگی با غزه برگزار شد. در مراکش هم مانند هر هفته تظاهرات در حمایت از غزه برگزار شد.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.