Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ جوزا , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 52997
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اخبار جهان تاریخ انتشار : 14 فوریه 2024 - 1:38 |

سرباز استرالیایی متهم به جنایت جنگی در افغانستان درخواست تجدید نظر کرد

سرباز استرالیایی متهم به جنایت جنگی در افغانستان درخواست تجدید نظر کرد

بن رابرتز اسمیت کهنه سرباز استرالیایی که به ارتکاب جنایت جنگی در افغانستان متهم شده، از دادگاه این کشور خواسته در حکم صادره بالای او تجدید نظرکند.

سی‌بی‌اس نیوز استرالیا امروز سه‌شنبه ۲۴ دلو، گزارش داده که رابرتز اسمیت در حال تهیه درخواست برای تجدید نظر در حکم دادگاه است.

بر بنیاد گزارش، در ماه جون سال گذشته علیه سه روزنامه استرالیایی که گزارش‌هایی مبنی بر جرایم جنگی او در افغانستان منتشر کردند، شکایت کرده بود، اما دادگاه شکایت او را رد کرد.

سه رسانه استرالیایی از جمله سیدنی مورنینگ هرالد، ایج و کانبرا تایمز در ۲۰۱۸ گزارش‌هایی منتشر کردند که براساس آن‌ها، رابرتز اسمیت در جریان مأموریتش در افغانستان در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، شش غیرنظامی را به قتل رسانده‌است‌.

با این حال، رابرتز این پرونده را برای رفع اتهام‌ها علیه خود و با عنوان “شکایت علیه افترا” باز کرد.

اما پرونده او که ۱۵ میلیون دالر نیز هزینه برداشت، سرانجام با شهادت بیش از ۳۰ تن مبنی بر دست داشتن او در قتل‌های غیرقانونی در افغانستان، به سود اسمیت پیش نرفت و او بازنده شد.

گفتنی است که پس از اثبات جنایت جنگی این نیروی ویژه استرالیایی در افغانستان، ارتش این کشور با موجی از انتقادات مواجه شده است.

پس از آن، چارد مارل، وزیر دفاع استرالیا‌ گفت که دولت این کشور گزینه‌های پرداخت غرامت به قربانیان جنایات جنگی در افغانستان را بررسی می‌کند، اما تا کنون این طرح عملی نشده است.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.