Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 52384
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اخبار جهان تاریخ انتشار : 03 فوریه 2024 - 15:19 |

سیگار: “وحشی‌گری طالبان مستلزم گفتگوی معنی‎دار است

سیگار: “وحشی‌گری طالبان مستلزم گفتگوی معنی‎دار است

سیگار یا اداره بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان می‌گوید که “وحشی‌گری طالبان مستلزم گفتگوی معنی دار است.”

این اداره در در گزارش تازه خود با اشاره به استراتیژی تازه امریکا در مورد افغانستان گفته که در این استراتیژی بر نیاز به ایجاد روابط کاربردی با طالبان برای اهداف امریکا اذعان شده‌است.

به گفته سیگار، وزارت خارجه‌ی امریکا گفته است که اطمینان از عدم حمله به امریکا و متحدانش از افغانستان، کاهش وابستگی این کشور به کمک‌های ایالات متحده، “وحشی‌گری، زن‌ستیزی و نژادپرستی طالبان، مستلزم گفتگوی معنادار و اقدامات اعتمادساز میان افغان‌ها، از جمله طالبان و جامعه بین‎المللی است.”

سیگار اضافه کرده است که استراتژی جدید امریکا چهار هدف را دنبال می‌کند، از جمله این‌که افغانستان با خود و همسایگان خود در صلح است و تهدیدی برای ایالات متحده یا متحدانش نیست.

به گزارش سیگار، امریکا در استراتژی جدید خود، همکاری دوجانبه با طالبان در زمینه اقدامات ضدتروریسم را در افغانستان دنبال خواهد کرد و مبارزه با شاخه خراسان داعش به‌عنوان یک نقطه مورد علاقه دو طرف است.

به نوشته سیگار، در استراتژی وزارت خارجه امریکا آمده است: “امنیت پایدار در افغانستان به کشتن دشمنان آن بستگی ندارد، بلکه به مشارکت معنادار همه شهروندان افغانستان در زندگی افغان‌ها بستگی دارد.”

در گزارش سیگار آمده است که امریکا در مسائل ثبات و امنیت با طالبان تعامل می‌کند و برای اجرای تعهدات ضد تروریستی این گروه بر آنان فشار می‌آورد.

بر بنیاد این گزارش، وزارت خارجه امریکا برای مدیریت استراتژی خود درحالی که ایجاد سفارت در دوحه را در نظر دارد، بر روی برنامه ریزی احتمالی، تخصیص منابع و شناسایی تسهیلات برای بازگشت احتمالی خدمات قنسولی به کابل نیز کار خواهد کرد.

همچنین در این گزارش آمده که روابط طالبان افغانستان با پاکستان به دلیل عدم اقدام علیه تی‌تی‌پی رو به وخامت رفته است.

بربنیاد این گزارش، تحریک طالبان پاکستان یا “تی‌تی‌پی” از تسلط طالبان بر افغانستان سود برده و تعداد حملات این گروه علیه دولت پاکستان، همچنان در حال افزایش‌است.

گزارش افزوده، اقدام پاکستان برای بازگرداندن شهروندان افغانستان تا حدی زیادی به هدف تحت فشارقراردادن طالبان برای تجدید نظر در حمایت از تی‌پی‌پی صورت گرفته‌است.

گزارش به نقل از روزا اوتنبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان آمده که پاکستان متقاعد شده، طالبان برای مهار تی‌تی‌پی کم‌کاری کرده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.