Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 52750
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 09 فوریه 2024 - 13:03 |

طبق آرای غیررسمی «نامزدهای مستقل» پیشتاز انتخابات پاکستان هستند

رسانه‌های محلی در پاکستان گزارش دادند نامزدهای مرتبط با حزب «تحریک انصاف» به ریاست «عمران خان» بر اساس آرای اولیه پیشتاز هستند.
رسانه‌های محلی در پاکستان گزارش دادند با وجودی که حزب تحریک انصاف از رقابت در انتخابات به عنوان یک جناح منع شده بود اما نامزدهای مرتبط با این حزب بر اساس آرای غیررسمی پیشتاز هستند.
این رسانه‌ها تصریح کردند نخستین نتیجهٔ رسمی انتخابات در مورد یک چوکی که یک نامزد مرتبط به حزب تحریک انصاف پیشی گرفته بود ۱۱ ساعت پس از مسدود شدن مراکز اخذ رای اعلام شد.
رسانه‌های پاکستانی پیش‌بینی‌های خود را بر اساس شمارش انجام شده در سطح حوزه‌های انتخاباتی محلی انجام داده‌اند.
در همین حال حزب تحریک انصاف پاکستان که «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان آن را تأسیس کرده با صدور بیانیه‌ای مدعی شد از مجموع ۲۶۶ چوکی پارلمان ملی نمایندگان این حزب ۱۵۲ چوکی را به دست آورده اند.
در بیانیه صادر شده از سوی حزب تحریک انصاف آمده است: نمایندگان آزادی که تحت حمایت حزب تحریک انصاف در دوازدهمین دوره انتخابات عمومی پاکستان شرکت کرده اند بیش از ۸۸ چوکی پارلمان ملی را در ایالت پنجاب به دست آورده اند.
این بیانیه افزود: سهم حزب تحریک انصاف در ایالت‌های خیبرپختونخوا، سند و اسلام آباد و همچنین ایالت بلوچستان نیز به ترتیب ۴۴، ۱۴، ۳ و سه چوکی پارلمان ملی است که به احتساب این آمار در مجموع حزب عمران خان با کسب ۱۵۲ چوکی اکثریت پارلمان ملی پاکستان را در اختیار دارد.
برخی نیز گفته‌اند بر اساس انتظارها، حزب «مسلم لیگ» شاخه نواز شریف، نخست وزیر پیشین پاکستان در این انتخابات برندهٔ بیشتر چوکی های پارلمان این کشور شود.
از سوی دیگر برخی کارشناسان نیز به رسانه‌ها پاکستان گفته‌اند حزب مسلم لیگ نوازشریف در انتخابات عملکرد ضعیفی داشته است.
پیش از این، نواز شریف گفته بود که اعتماد کامل دارد که حزبش در این انتخابات برنده خواهد شد و نیازی به حکومت ائتلافی در پاکستان ندارد.
کمیسیون انتخابات پاکستان تا اکنون نتایج رسمی را اعلام نکرده است.
گفتنی است تاخیر در اعلام نتایج رسمی توسط کمیسیون ملی انتخابات باعث شد تا احزاب سیاسی از جمله حزب تحریک انصاف و مسلم لیگ نواز مدعی کسب اکثریت چوکی های پارلمان ملی این کشور شوند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.