Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 52374
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 02 فوریه 2024 - 23:10 |

مصاحبۀ دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان

مصاحبۀ  دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان

«غرب متحد» با سعی و تلاش‌های خود، تبعیض را نسبت به مواردی فقط مرتبط به روسیه علناً رونق می‌دهد. برخورد خشن و وحشیانه در برابر روس‌ها به بهانۀ عملیات ویژۀ نظامی توجیه می‌گردد که از طرف روسیه به هدف غیرنازیستی کردن و غیرنظامی کردن اوکراین و دفاع از غیرنظامیان در دونباس جریان دارد.

واقعات متعددی از نقض حقوق اتباع روسیه در کشورهای غربی ثبت گردیده‌اند. امتناع از ارائۀ کمک‌های صحی و از خدمات تحصیلی و بانکی به روس‌ها و همچنان توقیف جایداد های شان و اعمال ترحیمات بر تجارت آن‌ها از جملۀ چنین نقض‌ها پنداشته می‌شوند. اتباع روسیه تحت فشار فیزیکی قرارگرفته، تهدید می‌شوند، به محکوم کردن روسیه مجبور می‌شوند، بصورت غیرقانونی از خانه هایشان بیرون شده و از کار برکنار می‌گردند. از ورزشکاران روسیه خواسته می‌شود تا از کشور خود منصرف شوند.

در زمینۀ روسیه ستیزی که از سوی «غرب متحد» تشویق می‌گردد، بعضی کشورها تلاش دارند تا تاریخ را دوباره بنویسند و همکاری با نازیسم را تبرئه نمایند و شواهدی از قهرمانی‌های آن سربازان ارتش سرخ را در اروپا نابود می‌کنند که جان‌های خود را در نبردها برای آزادی اروپا از شر نازیسم فدا کرده‌اند.

دفاع از حقوق روسیه در خارج یکی از اهداف دارای اولویت وزارت امور خارجۀ روسیه بوده و باقی خواهد ماند. کشور ما همه مساعی خود را در راستای دفاع از حقوق شهروندان خود و سایر فرقه‌های روسی‌زبان بخرچ خواهد داد.

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.