Wednesday, 22 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ جوزا , ۱۴۰۳ - 15 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 53510
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 20 فوریه 2024 - 19:05 |

هم‌زمان با حضور رهبر حماس در مصر یک هیات اسرائیلی نیز وارد قاهره شد

هم‌زمان با حضور رهبر حماس در مصر یک هیات اسرائیلی نیز وارد قاهره شد

خبرگزاری آلمان به نقل از محافل مطلع در میدان هوایی قاهره گزارش داده است همزمان با سفر اسماعیل هنیه رئیس حماس به قاهره، یک هیئت بلندپایه اسرائیلی نیز وارد پایتخت مصر شده است.

به گزارش آژانس خبری پامیر، حماس روز سه‌شنبه اول حوت (۲۰ فبروری) در بیانیه‌ای اعلام کرد اسماعیل هنیه، رهبر این گروه برای مذاکره با نمایندگان مصر درباره وضعیت جنگ غزه در صدر هیاتی وارد قاهره شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در دور قبلی مذاکرات در قاهره به دلیل “خواسته‌های بیش از حد حماس” با اعزام هیات مذاکره‌کننده مخالفت کرده بود.

پیش از این نیز، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اسماعیل هنیه، رهبر این گروه برای مذاکره با نمایندگان مصر درباره وضعیت جنگ غزه در صدر هیاتی وارد قاهره، پایتخت مصر شده است.

هنیه در دوحه، پایتخت قطر زندگی می‌کند. او به مدت طولانی در نوار غزه نبوده و اخیرا بارها برای مذاکره به پایتخت مصر سفر کرده است.

مصر به همراه قطر در هفته‌های گذشته تلاش کرده برای برقراری آتش‌بس جدید بین رژیم اسرائیل و حماس و همچنین آزادی گروگان‌های اسرائیلی میانجی‌گری کند.

پیش از این مذاکرات بین نمایندگان بلندپایه امریکا، رژیم اسرائیل، قطر و مصر بدون دست یافتن به یک توافق نهایی‌ بر سر توقف نبرد و آزادی گروگان‌ها قطع شده بود. اسرائیل و حماس یکدیگر را به قطع این مذاکرات متهم می‌کنند.

این درحالی است که، امروز وزارت صحت غزه که تحت کنترل حماس قرار دارد اعلام کرد ۱۰۳ فلسطینی در حملات ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته شهید و ۱۴۲ نفر زخمی شده‌اند.

بر اساس این اطلاعات، از آغاز جنگ غزه در مجموع ۲۹ هزار و ۱۹۵ فلسطینی در مناطق پرجمعیت ساحلی به شهادت رسیده و ۶۹ هزار و ۱۷۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.