Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 54264
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 مارس 2024 - 15:40 |

تعداد شهدای غزه به بیش از ۳۰ هزار نفر افزایش یافت

تعداد شهدای غزه به بیش از ۳۰ هزار نفر افزایش یافت

وزارت صحت فلسطین در نوار غزه از افزایش آمار شهدا و زخمی‌ها در این باریکه بر اثر حمله‌های رژیم اسرائیل خبر داد. در جریان جنایات جدید رژیم اسرائیل دست کم ۱۲۴ تن به شهادت رسیده و ۲۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، وزارت صحت فلسطین از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتوبر (۱۵ میزان) به ۳۰ هزار و ۵۳۴ نفر و شمار زخمی ها به ۷۱ هزار و ۹۲۰ نفر خبر داد.

براساس اعلام این وزارتخانه، ارتش رژیم اسرائیل در ۱۳ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه، ۱۲۴ فلسطینی را شهید و ۲۱۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

وزارت صحت غزه همچنین اعلام کرد که نظامیان طی ۱۵۰ روز گذشته ۳۶۴ نفر از کادر درمان را شهید و ۲۶۹ نفر دیگر از جمله مدیران شفاخانه ها را بازداشت کرده اند.

در حملات شب گذشته نیز، رژیم اسرائیل در حمله به ۲ خانه در شهر رفح در جنوب نوار غزه، ۱۲ فلسطینی از جمله چند کودک را کشتند.

در عین حال منابع پزشکی امروز اعلام کردند که در پی مرگ یک کودک در شفاخانه ابویوسف النجار رفح، تعداد کودکانی که به دلیل سوء تغذیه و عدم درمان جان خود را از دست دادند به ۱۶ نفر رسید.

روز یکشنبه، شفاخانه کمال عدوان در شمال نوار غزه از مرگ ۱۵ کودک به دلیل سوء تغذیه و کم آبی و ۶ کودک دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد.

با گذشت ۱۵۰ روز آغاز حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، در حالی که تلاش های میانجی ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اسرائیل همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه ای دیگر هستند.

رژیم اسرائیل در کنار حملات بی وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بار تر کرده است.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.