Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ جوزا , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 54500
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 08 مارس 2024 - 12:02 |

کمک ۱۰ هزار هواپیمای بدون سرنشین انگلیس به اوکراین

کمک ۱۰ هزار هواپیمای بدون سرنشین انگلیس به اوکراین

وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد که این کشور ۱۰ هزار بال هواپیمای بدون سرنشین در اختیار اوکراین قرار می‌دهد تا کی‌یف در مبارزه با روسیه از آنها استفاده کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، گرانت شاپس در سفری به کی‌یف در دیدار با ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که بریتانیا پیشتر ۲۶۵ میلیون دالر برای تامین هواپیمای بدون سرنشین اختصاص داده بود و اینک ۱۶۰ میلیون دالر دیگر به آن اضافه کرده است.

وزیر دفاع بریتانیا اظهار کرد که نیروهای مسلح اوکراین از سلاح‌های اهدایی لندن به طرز بی‌سابقه‌ای استفاده کرده و در حدود ۳۰ درصد خسارتی که به ناوگان دریای سیاه روسیه وارد کرده، از این سلاح‌ها استفاده شده است.

گزارش‌ها حاکی است که پهپادهای دریایی اوکراین روز سه‌شنبه یک ناو دیگر روسیه را در دریای سیاه غرق کردند. این در حالی است که بلگورود و سایر مناطق مرزی روسیه نیز هدف حملات پی در پی هوایی و هاوانی اوکراین قرار گرفته‌اند.

حمله اوکراین به بلگورود در اواخر ماه دسمبر ۲۵ کشته بر جای گذاشت که در پی آن صدها تن از ساکنان منطقه تخلیه شدند. اواخر ماه دلو نیز حمله اوکراین به مناطق غیرنظامی همچون مرکز خرید مواد غذایی،‌ داروخانه، ورزشگاه و یک مکتب در بلگورود روسیه، پنج کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فبروری سال ۲۰۲۲ (دوم حوت ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

روز پنجشنبه پنجم حوت سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.