Thursday, 16 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۷ ثور , ۱۴۰۳ - 9 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 57355
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 آوریل 2024 - 17:58 |

عربستان سعودی خواستار ایجاد دولت مستقل فلسطینی شد

عربستان سعودی خواستار ایجاد دولت مستقل فلسطینی شد

فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه عربستان سعودی خواستار ایجاد دولت مستقل فلسطینی شده و بر حل دایمی تنش‌ها میان فلسطین و اسراییل تاکید ورزیده است.

فیصل بن فرحان آل سعود که در مجمع جهانی اقتصاد در شهر ریاض، سخن می‌گفت افزوده که پایان تنش‌ها و درگیری‌ها میان فلسطین و اسراییل، به نفع تمامی کشورهای منطقه است.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود: «این به نفع همه در منطقه است. به نفع ما، به نفع فلسطینی‌ها، به نفع اسراییلی‌ها و به نفع جامعه جهانی ملت‌ها است که ما راهی برای حل این موضوع یک بار و برای همیشه پیدا کنیم.»

این سخنان وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی بیان می‌شود که از آغاز نبردها در نوار غزه، تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی جان‌باخته‌اند و بیش از ۷۷ هزار فلسطینی دیگر نیز زخم برداشته‌اند.

در نتیجه این نبردها، تقریبا تمام جمعیت دو اعشاریه سه میلیونی نوار غزه آواره شده‌اند.

هم‌زمان با این، ایران بار دیگر پشتیبانی خود را از مردم فلسطینی‌ اعلام کرده است.

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده‌ی ویژه رییس‌جمهور ایران در افغانستان در یک گفت‌وگوی ویژه با طلوع‌نیوز ایالات متحده امریکا و اسراییل را عامل اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه خوانده است.

سفیر و نماینده‌ی ویژه رییس‌جمهور ایران در افغانستان بیان کرد: «دو پدیده در داخل منطقه ما غرب آسیا یا اصطلاحا خاورمیانه باعث بی‌ثباتی، ناامنی، مشکلات، چالش‌ها، جنگ، کودتا و ویرانی‌ها یکی وجود رژیم اشغالگر قُدس است و دیگری حمایت‌های بی‌دریغ امریکا از این رژیم کودک‌کش است.»

صدها دانشجوی حامی فلسطین بار دیگر در شماری از دانش‌گاه‌های امریکا تظاهرات کرده و خواستار پایان نبردها در نوار غزه شدند.

وینسنت دوهر معترض گفت: «فکر می‌کنم که عزم ما در اینجا قوی‌تر و تقاضای ما برای آتش‌بس فوری و دایمی در نوار غزه بیش‌تر است.»

ریم معترض دیگر گفت: «هیچ دانش‌گاهی در غزه باقی نمانده است. می‌دانید ما همچون دانشجو احساس می‌کنیم برای آن دسته از دانش‌جویانی که می‌گویند: “من سال سوم دانش‌گاه بودم و اکنون هرگز فارغ نمی‌شوم. اکنون خانه‌ام بمباران شده، دانش‌گاه‌ام بمباران شده است.” و حتی همچون یک انسان، صادقانه فکر می‌کنم که چگونه افراد بیش‌تری در اینجا در اعتراضات وجود ندارند.»

پولیس معترضان را متفرق کرده و اخیرا بیش از دوصد معترض را نیز بازداشت کرده است.

این اعتراضات با استقبال گسترده باشنده‌های نوار غزه روبه‌رو شده است.

تفکیر حامد ابویوسف بیجاشده فلسطینی گفت: «ما از همه دانش‌جویان در تمام دانش‌گاه‌هایی که از ما پشتیبانی می‌کنند، حمایت می‌کنیم. آنان پای پرونده عدالت که غزه فلسطین ماست، ایستاده‌اند.»

صلاح اسکیک بیجاشده فلسطینی گفت: «این پیام سپاس‌گزاری برای دانش‌جویان ایالات متحده به ویژه دانش‌جویان دانش‌گاه‌هایی است که از مردم فلسطین پشتیبانی می‌کنند و خواستار پایان دادن به این تجاوز به نوار غزه هستند.»

تاکنون گفت‌وگوها میان حماس و اسراییل بی‌نتیجه بوده است.

 

آژانس خبری پامیر -امور بین الملل

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.