Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 57093
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 24 آوریل 2024 - 23:23 |

مولوی امیرخان متقی:روابط حسنه خویش را با کشور‌های منطقه و جهان محکم نموده‌ایم

مولوی امیرخان متقی:روابط حسنه خویش را با کشور‌های منطقه و جهان محکم نموده‌ایم

مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه گروه طالبان با هیات مالیزیایی دیدار کرده و ادعا نموده که این گروه روابط حسنه خویش را با کشور‌های منطقه و جهان محکم نموده است.

وزارت امور خارجه گروه طالبان امروز چهارشنبه(۵ ثور) دراعلامیه‌ی از قول متقی گفته که روابط دیپلماتیک، دینی، فرهنگی و اقتصادی میان مردم افغانستان و مالیزیا بیشتر است

متقی افزوده فرصت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری دربخش‌های مختلف وجود دارد افغانستان دربخش‌های سیاست و اقتصاد، سیاست خارجی متوازن و اقتصاد محور را دنبال می‌کند.

این طالب ادعا کرده که روابط افغانستان با جهانیان رو به گسترش است و با کشورهای همسایه و منطقه روابط حسنه قایم نموده است و ما مایل به گسترش روابط با کشورهای جنوب‌شرق آسیا هستیم.

آقای متقی گفته طالبان از حکومت مالیزیا می‌خواهد که تسهیلات صحی و تحصیلی را برای ۳۰۰۰ افغانی که در مالیزیا بسر می‌برند، فراهم کند.

طالبان از قول هیات مالیزیایی گفتند که آنها خواهان گسترش روابط با گروه طالبان در بخش‌های مختلف هستند.

خانم شاه زلینا گفته که مالیزیا مصمم است تا برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت برای دیپلومات‌های افغان، برنامه‌های آموزشی در بخش تکنالوژی معلوماتی، برنامه‌های حساب‌داری و توسعهٔ برای کارکنان خدمات ملکی افغانستان ترتیب دهد و در راستای تنظیم مسلکی این برنامه‌ها با افغانستان همکاری کند.

 

آژانس خبری امیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.