Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 57657
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 05 می 2024 - 2:22 |

طالبان: حضور نماینده امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی مهم است

طالبان: حضور نماینده امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی مهم است

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر، شرکت نماینده امارت اسلامی را در نشست‌های بین‌المللی و نشست‌های سازمان همکاری اسلامی مهم عنوان ‌کرده است.

آقای شاهین گفته است که برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موقف امارت اسلامی، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

این در حالی‌ست که پانزدهیمن نشست سازمان همکاری‌های اسلامی زیر نام «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار» امروز (شنبه) در گامبیا آغاز شده قرار است فردا نیز ادامه داشته باشد. در این نشست در کنار سایر موضوعات، روی اوضاع افغانستان نیز صحبت شود.

سهیل شاهین افزود: «شرکت هیات امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی به‌شمول سازمان همکاری‌های اسلامی خیلی مهم است تا از یک طرف واقعیت‌های عینی و نیازمندی‌های افغانستان ارایه نماید و از طرف دیگر موقف امارت اسلامی افغانستان را در برابر مسایل و حل آن روشن سازند.»

محور اصلی پانزدهیمن نشست سازمان همکاری‌های اسلامی مساله‌ی فلسطین گفته شده و موضوعاتی چون صلح، امنیت، اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غیراسلامی و حقوق بشری در اجندای این نشست شامل است.

عبدالرشید قطب‌زاده آگاه روابط بین‌الملل گفت: «در پنجاه سال اخیر که این سازمان به میان آمده، تا حالا هیچ معظلی از جهان اسلام را نتوانسته حل کند؛ پس بسیار واقع‌بینانه نیست که از این نشست هم کدام توقعی داشت که به موض.ع غزه، افغانستان یا هم کدام کشور جهان اسلامی رسیدگی خاص کرده بتواند.»

سید مقدم امین یکی دیگر از آگاهان روابط بین‌الملل گفت: «در صورتی که گزارش‌ها و اطلاعات دست اول در اختیار شان قرار داده شود، می‌توانند به مبنای آن تصمیم بگیرند و تصمیم شان جایگاه عملی داشته باشد.»

این در حالی‌ست که در بیست ماه اپریل معاون اداری ریاست‌الوزرا در دیداری از طارق علی بخیت معاون سازمان همکاری اسلامی و نماینده ویژه سرمنشی این سازمان برای افغانستان خواسته بود که از نماینده‌های امارت اسلامی در نشست گامبیا دعوت شود تا نظریات و مشوره‌های مسوولان سازمان را شنیده و واقعیت‌های موجود افغانستان را به آنان انتقال دهد؛ اما هیچ خبری از حضور نماینده امارت اسلامی در این نشست نیست.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.