Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 57843
  پرینتخانه » اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 08 می 2024 - 1:40 |

ملا عبدالغنی برادر: قدرت‌های جهان تلاش می‌کنند مانع پیش‌رفت افغانستان شوند

ملا عبدالغنی برادر: قدرت‌های جهان تلاش می‌کنند مانع پیش‌رفت افغانستان شوند

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در مراسم فراغت نیروهای امارت اسلامی از مرکز آموزشی قول اردوی ۲۰۱ خالد بن ولید در ننگرهار گفته است که قدرت‌های جهان تلاش می‌ورزند مانع پیش‌رفت افغانستان شوند.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا افزوده است که کشورهای جهان به امارت اسلامی به دیده شک می‌نگرند و افغان‌ها باید در پیوند به این مساله هوشیار باشند.

ملا عبدالغنی برادر افزوده است: «قدرت‌های بزرگ جهان به امارت اسلامی به دیده‌ شک می‌نگرند و هنوز هم تلاش دارند جلو پیشرفت‌های اقتصادی و سیاسی ما را بگیرند ولی ما و شما باید هوشیار و بیدار باشیم.»

شماری از آگاهان مسایل سیاسی و اقتصادی می‌گویند که برخی کشورها برای به دست‌آوردن اهداف شان نمی‌خواهند یک نظام مستقل در افغانستان وجود داشته باشد. آگاهان به این باور اند که افغان‌ها باید در برابر این توطیه‌های کشورهای همسایه و جهان متحد شوند.

گل محمدالدین محمدی آگاه مسایل سیاسی گفت: «مناسب این است که ما نباید بین خود مان اختلاف داشته باشیم تا بتوانیم با دنیا مقابله کنیم. زمانی‌که ما در کشور یک نظام مستحکم داشته باشیم، می‌توانیم حقوق خود را از جامعه جهانی بخواهیم.»

شمس‌الرحمن احمدزی آگاه مسایل اقتصادی می‌گوید: «تنها هدف غربی‌ها این است تا دین اسلام را در کشورهای اسلامی از بین ببرند و به همین هدف تلاش می‌کنند.»

مقام‌های امارت اسلامی پیش از این بارها از کشورهای جهان خواسته‌اند تا در مسایل داخلی افغانستان مداخله نکنند و به‌ جای فشار آوردن و تحمیل خواسته‌های شان، راه گفت‌وگو در پیش گیرند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.