Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ ثور , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 57932
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 می 2024 - 2:07 |

هواپیماهای بی‌سرنشین به علت نبود امکانات برای جلوگیری آن‌ها در فضای کشور گشت‌زنی می‌کنند

هواپیماهای بی‌سرنشین به علت نبود امکانات برای جلوگیری آن‌ها در فضای کشور گشت‌زنی می‌کنند

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در نشستی در پنجشیر گفته است که هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی به علت نبود سازوبرگ‌های کافی از بهر جلوگیری از آن، در فضای کشور گشت‌زنی می‌کنند.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا افزوده است که امارت اسلامی هیچ گونه کمک مالی را از بهر گشست‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی از واشنگتن دریافت نکرده است و سخنانی که وجود دارند، شایعه اند.

مولوی عبدالکبیر در این نشست مردمی افزود: «شکی نیست که این پول به افغانستان میاید، اما به امارت اسلامی نمیاید و در تصرف امارت اسلامی نیست. موسسات را مقرر می‌کند و ما موسساتی را که امین باشند و خوب کار کنند، تایید و از آن‌ها استقبال می‌کنیم. طیاره‌های بی‌پیلوت بدماشی است، چون وسایل ما و شما کم است، و اگر وسایل می‌بود همان‌گونه که در زمین نیست، در هوا هم نمی‌بود.»

نورالله نوری سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل گفت: «امارت اسلامی سیاست داخلی و خارجی خود را بر اساس شریعت پیش می‌برد و به دنیا روابط خوب، رفت‌وآمد و تجارت خوب می‌خواهیم.»

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا بار دیگر از چهره‌های مخالف حکومت سرپرست خواست به کشور برگردند. مولوی عبدالکبیر اطمینان داد که از آنان حمایت و پشتیبانی خواهد شد.

شماری از سرپرست‌وزیران نیز در این نشست حضور داشتند.

محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر در این نشست از مبارزه و ایستاده‌گی مردم پنجشیر در برابر اتحاد جماهیر شوروی استقبال کرده و افزوده است که جهاد به رهبری احمدشاه مسعود برای نخستین بار از ولایت پنجشیر آغاز شد.

محمد خالد حنفی گفت: «وقتی که لشکر سرخ سر افغانستان، کشور مقدس ما و شما، تجاوز می‌کند، جهاد از همین دره پنجشیر آغاز شد. آمر احمدشاه مسعود در آن وقت از این‌جا طرف نورستان رفت و حالات این‌جا روز به روز ابتر می‌شود.»

محمد آغا حکیم والی پنجشیر در این نشست گفت: «مقام رهبری لوای پنجشیر، فرماندهی امنیه و استخبارات ولایت پنجشیر یک کمیسیون با صلاحیت و جداگانه را برای رفع مشکلات مردم و شنیدن شکایات ایجاد کرده اند.»

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر در این نشست بار دیگر بر همه‌شمول بودن حکومت کنونی در افغانستان تاکید کرده است.

هم‌زمان شماری از عالمان دین در این نشست خواستار تامین عدالت به‌گونه یک‌سان هستند.

محمد یحیا عنابی عالم دین در پنجشیر گفته است: «وحدت امت اسلامی و وحدت مردم افغانستان با عدالت اجتماعی بدست میاید. عدالت اجتماعی از پامیر بدخشان تا پنجوایی قندهار باید به شکل یک‌سان رعایت شود.»

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفته است که در روزهای پسین نزدیک به ۶ میلیارد دالر در بخش معدن‌ها در کشور سرمایهگذاری شده و همچنان ده کارخانه در چندین ولایت تازه ایجاد شده است.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.