Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ ثور , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 57871
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 09 می 2024 - 0:40 |

وزارت دفاع امارت اسلامی سخنان اخیر سخنگوی ارتش پاکستان را ردکرد

وزارت دفاع امارت اسلامی سخنان اخیر سخنگوی ارتش پاکستان را ردکرد

وزارت دفاع امارت اسلامی گفته است که سخنان اخیر سخنگوی ارتش پاکستان در باره این‌که خاک افغانستان از سوی تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در برابر اسلام‌آباد کار گرفته می‌شود، دور از واقعیت است.

عنایت‌الله خوارزمی سخنگوی وزارت دفاع هم‌چنان گفته است که گاه گاهی خاک پاکستان در برابر افغانستان کار گرفته می‌شود و عناصر داعش از آن‌جا وارد افغانستان می‌شوند.

بنا بر گفته‌های سخنگوی وزارت دفاع، منطقه‌ی که شهروندان چین در آن آماج انفجار قرار گرفتند، زیر پوشش شدید امنیتی ارتش پاکستان قرار دارد.

آقای خوارزمی افزود: «ما مواردی داریم که خوارج داعشی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و از خاک پاکستان ضد خاک ما استفاده می‌کنند. پاکستان باید در این باره جواب بدهد.»

پیش از این شریف احمد چوهدری سخنگوی ارتش پاکستان گفته است که تحریک طالبان پاکستان یا تی‌تی‌پی از خاک افغانستان در برابر پاکستان کار می‌گیرد. او افزوده است: «تحریک طالبان پاکستان با استفاده از خاک افغانستان، در پاکستان فعالیت می‌کنند.»

اسحاق دار معاون نخست‌وزیر وزیر خارجه پاکستان نیز در یک نشست خبری ادعا کرده است که حمله به جان شهروندان چین در پاکستان از افغانستان طراحی شده بود.

معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان به خبرنگاران گفته است: «گزارش‌های ما نشان می‌دهند که مغز متفکر حمله اخیر بر شهروندان چین و راه‌اندازی، نظارت و برنامه‌ریزی آن متاسفانه همه توسط یک افغان‌ انجام شده است.»

با این همه پرسش این است که چرا مقام‌های امنیتی و سیاسی پاکستان همواره انگشت انتقاد را به سوی افغانستان بلند می‌کنند؟

یوسف امین زازی آگاه مسایل نظامی در پاسخ به این پرسش گفت: «هیچ وقت حکومت‌ها و دولت‌ها نتوانستند که مشکل را با پاکستان حل بسازند. چرا که آن‌ها دشمنی انگلیس را با ما ادامه می‌دهند.»

معین گل سمکنی یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی گفت: «پاکستان می‌خواهد که افغانستان را یک لانه تروریستی به دنیا معرفی بکند؛ از این بابت آن‌ها در گذشته‌ها هم به نفع خود استفاده سوء کردند.»

این در حالی‌ست که آصف علی درانی نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان بار دیگر ادعا کرده است که هند با استفاده از “نیابتی‌های خود در افغانستان” به تحریک طالبان پاکستان کمک مالی می‌کند؛ ادعاهایی که همواره از سوی کابل رد شده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.