Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 57562
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 03 می 2024 - 1:48 |

وکیل عافیه صدیقی می‌خواهم بی‌گناهی خانم صدیقی را ثابت کنم

وکیل عافیه صدیقی می‌خواهم بی‌گناهی خانم صدیقی را ثابت کنم

وکیل مدافع عافیه صدیقی زن پاکستانی زندانی در امریکا به کابل آمده و گفته است که می‌خواهد بی‌گناهی خانم صدیقی را ثابت بسازد.

کلایو استافورد اسمیت وکیل مدافع عافیه صدیقی در یک نشست خبری در کابل هم‌چنان گفته است که در این باره دو شاهد از ولایت غزنی دارد که ثابت می‌سازد خانم صدیقی در سال ۲۰۰۸ میلادی بی گناه در غزنی بازداشت شد.

عافیه صدیقی زن پاکستانی است که در ۱۹۹۰ به ایالات متحده مهاجرت کرد و در سال ۲۰۰۳ هنگام دیدار از خانواده در کراچی پاکستان ناپدید شد؛ اما پنج سال بعد از آن در غزنی به اتهام حمل مواد انفجاری بازداشت و به امریکا انتقال یافت.

آقای اسمیت وکیل مدافع بریتانیایی-امریکایی عافیه صدیقی به خبرنگاران گفت: «می‌خواهم با تشکر از کمک‌هایی که دولت افغانستان به ما ارایه کرده است، آغاز کنم. من و معظم از هر کسی که درباره آن‌چه بر عافیه و فرزندان ‌اش در پنج سالی که ایالات متحده آنان را در این‌جا (در زندان بگرام) نگه‌داری کرده است، می‌داند، کمک می‌خواهیم.»

بربنیاد اطلاعات، عافیه صدیقی در سال ۲۰۰۸ به اتهام حمل مواد انفجاری و تلاش برای کشتن یک نظامی امریکایی در غزنی بازداشت شد.

اما محمد اجمل باشنده غزنی که گواه جریان بازداشت خانم صدیقی در سال ۲۰۰۸ بود، می‌گوید که خانم صدیقی هنگام بازداشت هیچ موادی به همراه نداشت.

محمد اجمل افزود: «دو بار چادری اش دور شد و رویش معلوم شد. دیدند که چیزی با او نیست، از دست‌ها و پاهایش گرفتند و قسمی او را در رنجر انداختند که کسی حتا یک حیوان را آن گونه پشت رنجر قرار نمی‌دهد.»

ملنگ یکی زندانیان پیشین گوانتانامو در باره این موضوع گفت: «زمانی که مردها را دیدیم که او را بازداشت می‌کنند، ناراحت شدیم. او یک زن است و باید عسکر زن بیاید و او را بگیرد.»

این در حالی‌ست که عافیه صدیقی، پزشک عصب‌شناس پاکستانی اکنون در زندانی در تگزاس امریکا زندانی است.

ایالات متحده گفته است که یکی از بستگان خانواده خانم صدیقی در حمله یازدهم سپتمبر ۲۰۰۱ دست داشته و اتهام پیک القاعده بر او نیز وارد است.

عافیه صدیقی در سال ۲۰۱۰ به ۸۶ سال حبس در ایالات متحده محکوم شد و در حال حاضر در زندان بیماران روانی “فورت وورث” در تگزاس آمریکا دوران محکومیت خود را می‌گذراند.

 

آژانس خبری پامیر- اموربین‌الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.