Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ ثور , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 57644
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 می 2024 - 14:52 |

کشف ۳۰۰ جسد در شفاخانه ناصر در خان یونس

کشف ۳۰۰ جسد در شفاخانه ناصر در خان یونس

شبکه سی ان ان به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در داخل مجتمع درمانی ناصر در شهر خان یونس در غزه کشف شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد الجزایر درخواست کرده است شورای امنیت سازمان ملل درباره گور‌های دسته جمعی کشف شده در نوار غزه در اواخر آپریل یک نشست غیرعلنی در روز سه شنبه برگزار کند.

در اواخر آپریل، شبکه الجزیره گزارش داد مقامات فلسطینی یک گور دسته جمعی با ۱۸۰ جسد را در داخل مجتمع درمانی ناصر در شهر خان یونس در غزه کشف کردند، جایی که نیرو‌های اسرائیلی در اوایل این ماه از آن خارج شده بودند. شبکه خبری سی ان ان بعداً به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در این مکان پیدا شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت به منظور اثبات حقایق دسترسی بازرسان بین المللی به گور‌های دسته جمعی در غزه ضروری است. مقامات اسرائیلی گفتند که آنها در این موضوع دخالتی نداشته است.

به گفته مقامات محلی، تا اکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه کشته شده اند.

تحقیقات شبکه تلویزیونی پرس تی وی درباره گور‌های جمعی یافت شده در شفاخانه شفا و ناصر در غزه نشان می‌دهد قربانیان قبل از کشته شدن (شهادت) شکنجه شده بودند.

شبکه پرس تی تحقیقی اختصاصی در خصوص گور‌های جمعی یافت شده در شفاخانه شفا و ناصر در غزه انجام داد.

پرس تی وی با چندین شاهد و روزنامه نگار تحقیقی در غزه گفتگو کرده است. به گفته یک خبرنگار، برخی از ساختمان‌ها در شفاخانه شفا گلوله باران نشدند و از داخل هدف قرار گرفتند. به گفته یک شاهد دیگر، در برخی موارد نمی‌شد اجساد را به دلیل مثله شدن شدید شناسایی کرد. این شاهد عینی گفت به نظر می‌رسد قربانیان پس از آن که تحت شکنجه قرار گرفتند، کشته شدند.
این روزنامه نگار اتفاق مشابهی را در شفاخانه الناصر توصیف کرد.

 

آژانس خبری پامیر- امور بین الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.