Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ ثور , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 57728
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 06 می 2024 - 1:36 |

۱۴نفر براثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در کشور جان باختن

۱۴نفر براثر سرازیر شدن سیلاب‌ها در کشور جان باختن

وزارت دولت برای رسیدگی به رویدادهای طبیعی از جان باختن ۱۴ تن در نتیجه سرازیرشدن سیلاب‌ها در سه روز پسین در کشور خبر می‌دهد.

جانان سایق سخنگوی این وزارت می‌افزاید که در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌ها و بارندگی‌ها در ۱۴ ولایت کشور، ۱۴۰ خانه مسکونی ویران و بیش از دو هزار مواشی نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی وزارت دولت برای رسیدگی به رویدادهای طبیعی در این باره گفت: «در سه روز گذشته در نتیجه بارن‌ها تقریبن ۱۴ تن از هم‌وطنان جان باخته و یک تن دیگر مفقود است. ۱۴۰ خانه به گونه کلی و قسمی تخریب شده‌اند.»

هم‌زمان با این، محمد اشرف حق شناس سخن‌گوی وزارت فواید عامه می‌گوید که در نتیجه سیلاب‌ها و لغزش کوه، برخی از جاده‌ها در ولایت‌های بدخشان، تخار، غور و نورستان به‌صورت موقت مسدود شده‌اند.

آقای حق شناس گفت: «شماری از مسیرها در ولایت تخار، بدخشان، غور و نورستان که از اثر جاری‌شدن سیلاب‌ها و لغزش کوه موقتن به روی ترافیک مسدود شده‌اند، پاک‌کاری آن‌ها از سوی وزارت فواید عامه به شدت جریان دارد.»

با این حال، برخی از باشندگان ولایت‌های گوناگون کشور می‌گویند که در نتیجه این سیلاب‌ها به آنان زیان‌های هنگفت مالی وارد شده و خواستار رسیدگی به چالش‌های شان از سوی حکومت هستند.

باشنده فراه گفت: «کودکان را برد، زمین ها و پل ها را تخریب کرده.»

باشنده غور گفت: «توقع ما این است که دست هم‌وطنان را بگیرد آن‌هایی که گیر مانده‌اند را نجات دهند آن‌هایی که مال‌های شان تلف شده را کمک کنند.»

وزارت دولت برای رسیدگی به رویدادهای طبیعی به تاریخ دوازدهم ثور گفته بود که در نتیجه بارندگی‌ها و سرازیرشدن سیلاب‌ها در یک روز، ۵ تن جان‌باخته و یک تن دیگر زخم برداشته‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.