Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 25107
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 14 سپتامبر 2020 - 18:00 |

اداره حمایت از کودکان خواستار کمک با کودکان افغان شد

اداره حمایت از کودکان خواستار کمک با کودکان افغان شد

به گزارش خبرگزاری پامیر، گزارش تازه ادارۀ حمایت از کودکان (سیف دی چلدرن) نشان می‌دهد که از هر ۱۰ کودک در افغانستان، ۸ تن‌شان در جریان محدودیت‌های ناشی از شیوع کووید-۱۹ یا هیچ نیاموخته اند و یا آگاهی‌شان اندک بوده است.

ادارۀ حمایت از کودکان می‌گوید، شیوع ویروس کرونا بر کودکان خانواده‌هایی که مشکل اقتصادی داشته و نادار اند، تأثیر زیاد وارد کرده است.

مریم عطایی سخنگوی ادارۀ حمایت از کودکان در افغانستان در پیامی از جامعه جهانی و نهاد‌های کمک رسان خواستار کمک به کودکان افغان شده است: “افغانستان در این شرایط به اقداماتی فوری و کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد تا به خدمات مورد ضرورت آن‌ها رسیدگی شود و به کودنانی که در معرض خطر گرسنگی قرار دارند و حق آموزش از آن‌ها گرفته شده، کمک گردد.”

اداره بین‌المللی حمایت از کودکان این گزارش را در گفت‌و‌گوی مستقیم با ۳۵۱ کودک و خانواده و با ۲۹۱ کودک از راه دور ترتیب کرده است.

این اداره می‌گوید، در شش ماه که از اعلام همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد، آسیب پذیر‌ترین کودکان به طور گسترده دسترسی به آموزش، خدمات صحی و غذا را از دست داده و همزمان محافظت از آنان در برابر تهدید‌ها به پایین‌ترین سطح کاهش یافته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.