Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 57130
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 25 آوریل 2024 - 2:04 |

۳۰ ژنرال ارشد اسرائیلی نزد حماس هستند

۳۰ ژنرال ارشد اسرائیلی نزد حماس هستند

یک منبع ارشد حماس تاکید کرد که اسرائیل با دروغ پراکنی به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود هستند و حماس ۳۰ افسر و ژنرال ارشد اسرائیلی را نزد خود دارد.
یک منبع ارشد در جنبش حماس فلسطین در گفتگو با العربی الجدید اعلام کرد که رژیم اسرائیل برای فرار از مسئولیت خود در آزادسازی اسرای اسرائیلی در تلاش برای فریب افکار عامه اسرائیلی‌ها و به ویژه خانواده‌های اسرای اسرائیلی است. این منبع شایعاتی که رسانه‌های عبری نزدیک به کابینه رژیم اسرائیل منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه حماس صرفا پیشنهاد آزادسازی ۲۰ اسیر را به جای ۴۰ اسیر در مرحله اول از توافق داده است تکذیب و تاکید کرد که این ادعا به معنای آن است که تعداد اسرایی که زنده مانده‌اند بیش از ۲۰ نفر نیستند و این خلاف واقعیت می‌باشد.
این منبع اظهار داشت که البته نمی‌توان بطور دقیق تعداد اسرای اسرائیلی زنده در غزه را تخمین زد اما آنچه مسلم است این رقم بیشتر از آماری است که در رسانه‌های عبری منتشر می‌گردد. این رسانه‌ها در حالی مدعی زنده ماندن صرفا ۲۰ اسیر هستند که تنها ۳۰ ژنرال و افسر ارشد اسرائیلی که در روز ۷ اکتوبر ۲۰۲۳ به اسارت مقاومت در آمدند نزد حماس می‌باشند و آنها متعلق به یگان‌های نظامی مهم و حساسی هستند که از مقرهای نظامی و برخی مقرهای امنیتی حساس به اسارت گرفته شده‌اند.
این منبع ارشد حماس در ادامه تصریح کرد که تنها راه آزادسازی اسرای رژیم اسرائیل مذاکرات جدی و تعهد کامل به آتش بس و بازسازی نوار غزه می‌باشد. مجددا تاکید می کنیم که مقاومت در شرایط میدانی مناسبی به سر می‌برد و همچنان بر صحنه نبرد به شکل یکپارچه مسلط است.
حماس افزود که ما همچنان بر خواسته‌های خود (شروط) تأکید می‌کنیم که شامل آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی نظامیان از غزه به طور کامل و بازگشت آوارگان به منازلشان است.

 

آژانس خبری پامیر – امور بین الملل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.