Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 27240
  پرینتخانه » اخبار جهان, اقتصادی تاریخ انتشار : 20 اکتبر 2020 - 19:52 |
سیگار:

۱۹میلیارد دالر امریکا برای بازسازی افغانستان هدر رفته است

۱۹میلیارد دالر امریکا برای بازسازی افغانستان هدر رفته است

به گزارش خبرگزاری پامیر، اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار در تازه ترین گزارش خود گفته است كه کانگرس امریكا از سال ۲۰۰۲ تا هنوز برای بازسازی افغانستان نزدیک به ۱۳۴ میلیارد دالر اختصاص داده است كه تقریبا ۱۹ میلیارد دالر آن هدر رفته است.

این نهاد هفته گذشته در گزارشی گفت: “سیگار از آن مقدار (۱۳۴ میلیارد دالر) حدود ۶۳ میلیارد دالر را بررسی کرد و دریافت که نزدیک به ۱۹ میلیارد دالر از مبلغ بررسی شده به دلیل مصرف بیهوده، کلاهبرداری و سو استفاده هدر رفته است.”

سیگار گفته است در سال ۲۰۱۸ میلادی، آنها دریافتند که از سال ۲۰۰۸ میلادی تا ۳۱ام دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۵.۵ میلیارد دالر مصرف بیهوده، کلاهبرداری و سواستفاده شده است.

این نهاد افزوده است: ” از این مجموع ، سیگار تقریبا ۱۲ میلیارد دالر در تلاشهای ناموفق دولت در زمینه مبارزه با مواد مخدر و برنامه های ثبات در افغانستان مصرف شده است.”

جان سوپلکو بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته است: “ما اعتقاد داریم که بودجه این تلاش ها هدر رفته است. زیرا این برنامه ها به هدف مورد نظر خود نرسیدند.”

آقای سوپکو در مورد این گزارش گفته است: “این گزارش تقریبا ۳.۴ میلیارد دالر پول های هدر رفته، کلاهبرداری و سو استفاده شده نسبت به گزارش قبلی را نشان میدهد. بر اساس یافته های سیگار، ما به طور مشخص حدود ۱.۵ میلیارد دالر وجوه مالیات دهندگان را شناسایی کردیم که به اعتقاد ما هدر رفته است؛ ۳۰۰ میلیون دالر که به دلیل کلاهبرداری و ۳۴ میلیون دالر به دلیل سواستفاده هدر رفته است.”

به گفته آقای سوپکو ۱.۶ میلیارد دالر باقی‌مانده نیز در تلاش های مبارزه با مواد مخدر هدر رفته است.

آقای سوپکو گفته است که سیگار ماموریت بازنگری بودجه اختصاص یافته از سوی کانگرس امریکا برای حمایت از فعالیت های بازسازی در افغانستان را دارد “بنابراین، تجزیه و تحلیل ما فقط بخشی از هزینه های دولت ایالات متحده در افغانستان را نشان می دهد.”

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.