Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 28606
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 15 نوامبر 2020 - 18:33 |

برای ثبت موترهای یک کلید، اول شناس‌نامه‌ی الکترونیک بگیرید

برای ثبت موترهای یک کلید، اول شناس‌نامه‌ی الکترونیک بگیرید

وزارت مالیه می‌گوید که مالکان موترهای بدون اسناد گمرکی و ترافیکی (یک کلید) پس از اخذ شناس‌نامه‌ی الکترونیک می‌توانند به ثبت موترهای‌شان اقدام کنند.

در اطلاعیه‌ای که امروز (یک‌شنبه، ۲۵ عقرب) از سوی وزارت مالیه به نشر رسیده، آمده است که مالکان موترها باید با شناس‌نامه‌های الکترونیک جهت ثبت موترشان در گمرک‌ها و یا مستوفیت‌ها مراجعه کنند.

در اطلاعیه تأکید شده است که این وزارت و اداره‌ی احصائیه و معلومات رای اخذ شناس‌نامه‌ی الکترونیک به مالکان موترهای بدون اسناد گمرکی و ترافیکی تسهیلات ایجاد کرده است.

روند ثبت موترهای بدون اسناد گمرکی و ترافیکی حدود دو هفته‌ی پیش (۱۰ عقرب) مطابق به حکم رییس‌جمهوری و مصوبه‌ی شماره ۱۵ جلسه‌ی شورای امنیت ملی آغاز شد.

هدف از ثبت موترهای بدون اسناد گمرکی و ترافیکی افزایش عواید ملی، تأمین امنیت و نظم عامه و جلوگیری از مختل‌شدن جریان ترافیک گفته شده است.

وزارت مالیه در هنگام آغاز روند ثبت موترهای بدون اسناد گمرکی و ترافیکی گفته بود که این روند تا تاریخ ۲۷ قوس سال جاری ادامه دارد. این وزارت تأکید کرده بود که پس از ۲۷ قوس هر موتری که بدون اسناد گمرکی وارد افغانستان شود، ضبط و با واردکنندگان نیز مطابق قانون برخورد خواهد شد.

این درحالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری پس از عهده‌دار شدن مدیریت امنیت کابل، از وزارت مالیه خواسته بود که روند ثبت مالیه و محصول از موترهای بی‌اسناد را ساده‌سازی کند.

او همچنان گفته بود که موترهای بدون اسناد که ثبت نشود، مصادره می‌شود و در خدمت گزمه‌های پولیس قرار می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.