Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 29533
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 26 می 2021 - 11:23 |

حمایت اعضای پارلمان اتریش از حفظ دست‌آوردهای زنان افغان

حمایت اعضای پارلمان اتریش از حفظ دست‌آوردهای زنان افغان

اعضای پارلمان اتریش به تازگی اعلام کردند که آن‌ها از حقوق بشر، حقوق زنان و ارزش‌های دموکراتیک در افغانستان حمایت می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، وزارت خارجه، امروز چهارشنبه(۵ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی گفته که اعضای زنان مجلس نمایندگان و جامعه مدنی با نمایندگان پارلمان اترش از طریق کنفرانس ویدیویی در مورد گفتگوهای صلح و آینده‌ی سیاسی افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

در خبرنامه وزارت خارجه آمده که در این کنفرانس ویدیویی، منیژه باختری سفیر و نماینده دایمی دولت افغانستان در ویانا با اشاره به تلاش‌های مشترک حکومت و نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر تاکید کرده که حمایت از نظام جمهوری اسلامی و حفظ دست‌آوردهای موجود مسوولیت مشترک دولت افغانستان و سازمان‌های بین‌المللی است.

در همین حال، حسینه صافی سرپرست وزارت زنان و شماری از اعضای زنان مجلس نمایندگان افغانستان خواستار حمایت پارلمان اتریش از حضور زنان در مذاکرات صلح و آینده سیاسی این کشور شدند.

از سوی هم، اعضای پارلمان اتریش به ویژه هلموت برانستاتر از حضور پررنگ زنان افغان در مجلس نمایندگان افغانستان، نهادهای حکومتی و جامعه مدنی ابراز خرسندی کرده است.

اعضای پارلمان اتریش وعده سپردند که از حقوق زنان، حقوق اطفال، ارزش‌های مشترک دموکراتیک و دست‌آوردهای دو دهه اخیر حمایت همه‌جانبه می‌کنند.
آژانس خبری پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.