Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 29493
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 25 می 2021 - 11:58 |

سفارت امریکا در کابل: طالبان به میزمذاکره برگردد

سفارت امریکا در کابل: طالبان به میزمذاکره برگردد

سفارت امریکا در کابل، تداوم وضعیت جنگی را در افغانستان نگران‌کننده خوانده و از گروه طالبان خواست که هرچه زودتر به میزمذاکره برگردد.

به گزارش آژانس خبری پامیر، راس ویلسن سرپرست سفارت امریکا در کابل، امروز سه‌شنبه(۴ جوزا) با اشاره به اعلامیه اخیر سازمان عفو بین‌الملل گفته که زنان افغان به آینده‌ی با ثبات این کشور متعهد هستند و واشنگتن شجاعت آن‌ها را می‌ستاید.

آقای ویلسن در تویتی نوشته است:«به طالبان صدا می‌زنم که حملات خود را در مقابل نیروهای ارتش و خشونت‌ها علیه غیرنظامیان را متوقف کرده و به میز گفت‌وگوهای صلح برگردید.»

این در حالی است که روز دوشنبه (۳ جوزا) سازمان عفو بین‌الملل، با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که با بیرون شدن کامل نیروهای خارجی از افغانستان و بن‌بست در گفت‌وگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان، چشم‌انداز زنان و دختران، در یک مرحله‌ی حساس قرار دارد.

این سازمان، افزوده بود که با محدودشدن مشارکت زنان در گفت‌وگوهای صلح، دو دهه پیشرفت زنان و دختران افغانستان، در معرض خطر جدی قرار دارد.
سازمان عفو بین‌الملل، از حکومت افغانستان و شرکای بین‌المللی آن، خواست تا حقوق زنان و دو دهه موفقیت آن‌ها را در گفت‌وگوهای صلح با طالبان مبادله نکنند.
آژانس خبری پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.