Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30299
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 21 ژوئن 2021 - 19:57 |

استادعطامحمد نور:فردا در کنار مردمم برای رهبری عملیات پاک‌سازی بلخ قرار می‌گیرم

استادعطامحمد نور:فردا در کنار مردمم برای رهبری عملیات پاک‌سازی بلخ قرار می‌گیرم

استادعطامحمد نور رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان می‌گوید که او فردا سه‌شنبه(۱ سرطان) در کنار مردمش برای رهبری عملیات پاک‌سازی مناطق بلخ و شمال با هم‌سویی احزاب دیگر قرار می‌گیرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای نور شام امروز دوشنبه(۳۱ جوزا) بیانیه‌ای را خود در خصوص وضاع امنیتی ولایت‌های شمالی به‌ویژه ولایت بلخ منتشر کرد و در این بیانیه افزوده که او و مردمش، عملیات پاک‌سازی مناطق بلخ و شمال کشور را رهبری می‌کند.

رهبر حزب جمعیت اسلامی افزوده است:«با توجه به موارد فوق در حالیکه به تمامی فرماندهان و نیروهای جان به کف جمعیت اسلامی در سراسر کشور اعلام می‌گردد که در دفاع از میهن و مردم، خود را آماده، در کنار نیروهای امنیتی بایستند و از خاک و مردم دفاع نمایند.»

استادعطامحمد نور تصریح کرده که طالبان از یک‌سو دم از صلح زده و پیام صلح‌طلبی می‌دهند و از سوی دیگر به هجوم و نبرد رو آورده‌اند و در کنار اشغال مناطق، به ویرانی تاسیسات عامه، قتل عام و کشتار مردم می‌پردازند که این امر سبب شکل‌دهی بسیج و قیام ملی می‌گردد.

او با بیان این‌که حزب جمعیت اسلامی دفاع از مادروطن را وجیبه خود می‌داند، گفت:«جمعیت اسلامی افغانستان همان‌طوریکه در زمان جهاد و مقاومت ازین آب و خاک و‌ مردم آن پاس‌داری نمود، اینک نیز دفاع از مادر وطن را وجیبه خود می‌داند. اگر رهبر شهید (برهان‌الدین ربانی) و قهرمان ملی کشور(احمدشاه مسعود) در کنار ما‌نیست، ما به عنوان پیروان آن ناجیان این سرزمین و صاحبان این مٌلک، مسؤول پاسداری از تمامیت ارضی، حاکمیت ملی کشور و آرامش مردم هستیم. »

آقای نور در بخشی از بیانیه‌ای خود از احزاب سیاسی درخواست کرده که در این شرایط حساس برای پاسداری از میهن و کشور، نیروهای خویش را شامل بسیج ملی سازند تا بتوان هم‌صدا و یک‌دست علیه دشمنان مبارزه قاطع را انجام داد.

رهبر حزب جمعیت اسلامی همچنان از حکومت خواسته که در حمایت از بسیج ملی برای دفاع از کشور و حمایت نیروهای امنیتی، امکانات لازم و به موقع را در اختیار نیروهای بسیج ملی قرار دهد، در صورت عدم همکاری حکومت در این زمینه، آسیب‌های هرگونه پیامد آن به‌دوش حکومت خواهد بود.

استادعطامحمدنور در حالی آماده‌ی راه‌اندازی بسیج ملی می‌شود که جنگ‌جویان طالبان در عقب دروازه‌های شهرمزارشریف رسیده‌اند.

تصاویر تازه در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که جنگ‌جویان طالبان دروازه شهرمزارشریف را تصرف کردند و لحظاتی پس از آن،‌ وزارت دفاع ملی اعلام کرد که جنگ‌جویان این گروه از دروازه‌های شهر عقب زده شده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.