Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30388
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 24 ژوئن 2021 - 9:43 |

تلفات سنگین طالبان در ولایت‌های قندهار، بغلان و تخار

تلفات سنگین طالبان در ولایت‌های قندهار، بغلان و تخار

وزارت دفاع ملی می‌گوید که در یک شبانه‌روز گذشته، نزدیک به ۸۰ جنگ‌جوی طالب از سوی نیروهای امنیتی در ولایت‌های قندهار، تخار و بغلان کشته شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این وزارت صبح امروز پنج‌شنبه(۳ سرطان) با نشر خبرنامه‌یی افزوده که نیروهای امنیتی و دفاعی با حمایت قوای هوایی در مربوطات ولسوالی‌های نیش، میوند و پنجوایی ولایت قندهار، عملیات تصفیوی را راه‌اندازی کردند.

طبق این خبرنامه، در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی در قندهار ۴۸ جنگ‌جوی طالب کشته شده‌اند و علاوه براین، مقدار زیادی از سلاح،‌ مهمات و مواد منفجره‌ی این گروه تخریب شده است.

در همین حال، وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌ی دیگر افزوده که نیروهای کماندو در مربوطات«چشمه شیر» مرکز ولایت تخار، جنگ‌جویان طالبان را هدف قرار دادند.

در این خبرنامه آمده که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای کماندو در تخار، ۲۱ جنگ‌جوی طالب به‌شمول«نیک مل» از فرماندهان برجسته‌ی این گروه کشته شده‌اند.

نیک مل از فرماندهان برجسته‌ی طالبان در حوزه شمال‌شرق کشور بود که در حملات تروریستی و اعمال تخریب‌کارانه در ولایت‌های کندز و تخار نقش مهمی داشت.

جنگ‌جویان طالبان در ولایت بغلان نیز تلفات سنگین را متقبل شده‌اند. بر اساس اظهارات وزارت دفاع ملی، شب گذشته نیروهای امنیتی و دفاعی،‌ تجمع این گروه را در ساحه«شهرک بند دو» و«زمان‌خیل» مرکز پلخمری ولایت بغلان هدف قرار دادند.

در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی در ولایت بغلان، ۱۷ جنگ‌جوی طالب کشته و زخمی شده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.