Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 30026
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 14 ژوئن 2021 - 10:28 |

صالح: اتحادیه اروپا از فعال نگه‌داشتن نمایندگی‌های دیپلماتیک اطمینان دادند

صالح: اتحادیه اروپا از فعال نگه‌داشتن نمایندگی‌های دیپلماتیک اطمینان دادند

امرالله صالح معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که سفرای اتحادیه اروپا در کابل اطمینان دادند که نمایندگی‌های دیپلماتیک‌شان را در کابل فعال نگه‌میدارند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، معاونیت اول ریاست‌جمهوری عصر یک‌شنبه(۲۳ جوزا) با نشر خبرنامه‌یی گفته که آقای صالح با سفرای اتحادیه اروپا مقیم کابل دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، آندریس وان برانت سفیر اتحادیه اروپا با محوریت وضعیت امنیتی موجود، بهبود شرایط محافظتی از شهروندان افغانستان، تقویت اجماع و اتحاد سیاسی صحبت نموده است.

سفرای اتحادیه اروپا به معاون اول ریاست‌جمهوری از ادامه حضور و فعالیت‌های نمایندگی‌های دیپلماتیک در افغانستان اطمینان داده‌اند.

در همین حال، امرالله صالح ضمن قدردانی از همکاری و حمایت‌های ارزش‌محور اتحادیه اروپا در افغانستان قدردانی کرده و تصویر استراتژیک وضعیت امنیتی کنونی را به جانب سفرای اتحادیه اروپا توضیح داده است.

معاون اول ریاست‌جمهوری همچنان پیرامون اقدامات دولت به‌منظور بهترسازی وضعیت سیاسی و برنامه‌های هدف‌مند دولت پیرامون تقویت بیشتر نیروهای امنیتی و دفاعی و بهبود وضعیت امنیتی صحبت کرده است.

سفرای اتحادیه اروپا در حالی با مقام‌های ارشد حکومت افغانستان گفت‌وگو می‌کنند که نگرانی‌ها از متشنج شدن اوضاع امنیتی و سیاسی افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی، بیشتر شده است.

روند خروج نیروهای خارجی از این کشور از اول ماه می سال جاری میلادی آغاز شده و قرار است تا پایان ماه سپتامبر سال جاری به پایان برسد.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های بین‌الملل، تاکنون بیش از ۵۰ درصد نیروهای خارجی افغانستان را ترک گفته‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.