Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30322
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 22 ژوئن 2021 - 12:31 |

نگرانی کمیسیون حقوق بشر از کمبود آکسیجن در شفاخانه‌ها

نگرانی کمیسیون حقوق بشر از کمبود آکسیجن در شفاخانه‌ها

یافته‌های نظارتی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نشان می‌دهد که کمبود آکسیجن در شفاخانه‌ها جهت رسیدگی به بیماران کرونایی، چالش جدی و نگران‌کننده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این کمیسیون، امروز سه‌شنبه(۱ سرطان) یافته‌های نظارتی خود را در خصوص چگونگی وضعیت رسیدگی به بیماران ویروس کرونا، نشر کرد.

کمیسیون مستقل حقوق بشر با بیان این‌که دسترسی به خدمات صحی حق تمامی افراد جامعه است، از نهادهای دولتی به‌ویژه وزارت صحت عامه خواسته که از امکانات موجود استفاده موثر کند.

این کمیسیون در یافته‌های نظارتی خود تاکید نموده که به‌خاطر جنگ، فقر، بیکاری و سایر مشکلات، مبارزه با ویروس کرونا نیازمند همکاری وسیع نهادهای دولتی و مردم می‌باشد.

یافته‌های نظارتی کمیسیون مستقل حقوق بشر نشان می‌دهد که کمبود امکانات و آکسیجن در شفاخانه‌ها مشکل جدی است؛ اما تدابیر احتیاطی «خوب» در زندان‌ها برای پیش‌گیری از ویروس کرونا روی دست گرفته شده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر از مردم نیز خواسته است که تدابیر احتیاطی را روی دست بگیرند و برای جلوگیری ابتلا به ویروس کرونا توصیه‌های صحی را مراعات کنند.

با وجود نگرانی‌ها از کمبود آکسیجن در شفاخانه‌ها، اما وزارت صحت عامه در این اواخر ابراز خوش‌بینی کرده که با فعال‌سازی دستگاه تولید آکسیجن در شفاخانه‌های دولتی، این چالش تا حدودی رفع شده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.