Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30280
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 21 ژوئن 2021 - 14:18 |

وزیر سرحدات: پاکستان هنوزهم عمق استراتژیک خود را در افغانستان تعقیب می‌کند

وزیر سرحدات: پاکستان هنوزهم عمق استراتژیک خود را در افغانستان تعقیب می‌کند

محب‌الله صمیم وزیر سرحدات، اقوام و قبایل می‌گوید: پاکستان هنوز هم عمق استراتژیک خود در افغانستان را دنبال می‌کند و هیچ تغییری در موضع این کشور پیرامون افغانستان به وجود نیامده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، محب‌الله صمیم امروز دوشنبه(۳۱ جوزا) در خصوص اظهارات اخیر شاه‌محمود قریشی وزیرخارجه‌ی پاکستان نشست خبری برگزار کرد و در این نشست به صراحت گفت که اظهارات قریشی در مورد خط دیورند، مداخله‌ی آشکار در امور افغانستان است.

او افزود که از صحبت‌های وزیرخارجه‌ی پاکستان چنین برمی‌آید که اسلام‌آباد هنوز عمق استراتژیک خود در افغانستان را دنبال می‌کند و تغییری در موضع این کشور پیرامون افغانستان رونما نشده است.

وزیر سرحدات، اقوام و قبایل از مقام‌های پاکستانی خواست که به اصل همسایگی با افغانستان احترام بگذارند و از بیان اظهارات مغرضانه در مورد این کشور خودداری کنند.

او همچنان، صحبت‌های وزیرخارجه‌ی پاکستان را مبنی بر حضور رهبران طالبان در داخل افغانستان، رد کرد. آقای صمیم در صحبت‌هایش خاطرنشان ساخت که شورای کویته که در آن رهبران طالبان قرار دارند، نمونه‌ی واضحی از موجودیت رهبری این گروه در خاک پاکستان است که این موضوع را مردم افغانستان و جهانیان می‌دانند.

محب‌الله صمیم در لابه‌لای صحبت‌هایش به وضوح بیان کرد:«پاکستان از یک افغانستان قوی هراس دارد.»

وزارت سرحدات، اقوام و قبایل در حالی به اظهارات وزیرخارجه‌ی پاکستان واکنش نشان می‌دهد که چند شب پیش، شاه‌محمود قریشی در یک مصاحبه‌ی اختصاصی با طلوع‌نیوز گفته که اگر افغانستان می‌خواهد به عنوان یک همسایه خوب در کنار پاکستان باشد، باید خط دیورند را به عنوان یک مرز بین‌المللی به‌رسمیت بشناسد.

شاه‌محمود قریشی در این مصاحبه خود با اشاره به پناه‌گاه‌های رهبری طالبان افزوده که رهبران طالبان در خاک افغانستان هستند، نه در پاکستان.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.