Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30738
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 08 جولای 2021 - 9:27 |

وزیرخارجه روسیه: آماده‌ی دفاع از متحدان مان در مقابل تهدیدها از خاک افغانستان هستیم

وزیرخارجه روسیه: آماده‌ی دفاع از متحدان مان در مقابل تهدیدها از خاک افغانستان هستیم

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنان اخیر خود گفته که مسکو آماده است تا در برابر تهدیدات متحدانش از خاک افغانستان، از پایگاه نظامی خود در تاجیکستان استفاده کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزیرخارجه روسیه روز چهارشنبه(۱۶ سرطان) افزوده که مسکو برای حمایت متحدانش از تهدیدهای برخاسته از افغانستان هر اقدامی خواهد کرد، از جمله این‌که از پایگاه این کشور در مرز تاجیکستان با افغانستان استفاده کند.

وزیرخارجه روسیه تاکید کرده که رییس‌جمهوری این کشور در خصوص وضعیت امنیتی افغانستان با همتایان تاجیکستانی، اوزبیکستان و سران دیگر کشورهای آسیای مرکزی در تماس است.

وی افزود:«تعهدات در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی به قوت خود باقی است، نمایندگان دبیرخانه سازمان از بخشی از مرز تاجیکستان و افغانستان بازدید کردند، وضعیت را ارزیابی نموده و گزارش خود را به شورای دائمی ارائه خواهند کرد.»

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه از نزدیک وضعیت افغانستان را بررسی می‌کند و ابراز نگرانی کرد که اوضاع به‌سرعت رو به وخامت می‌رود و نظامیان آمریکایی و ناتو نیز پس از دو دهه حضور در افغانستان در رابطه با تامین ثبات قادر به دستیابی نتایج ملموس نبودند.

با این حال، به‌دنبال افزایش ناامنی‌ها و پیشروی طالبان در ولایت‌های شمالی و شمال‌شرق کشور، تاجیکستان ۲۰ هزار نظامی را در مرز مشترک با افغانستان مستقر کرده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.