Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 33342
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 20 دسامبر 2021 - 15:50 |

محقق: عفوعمومی طالبان واقعیت ندارد؛ زوال حکومت شان متصور است

محقق: عفوعمومی طالبان واقعیت ندارد؛ زوال حکومت شان متصور است

محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان می گوید که عفو عمومی طالبان واقعیت ندارد، ترور وفقر در حال افزایش است، بنا براین زوال حکومت طالبان دو از تصور نیست.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آقای محقق در پیامی نوشته است که از بتدای تسلط طالبان بر کشور، اوضاع تا به حال روز به روز رو به وخامت می رود.

او گفته است اگر اوضاع به همین روال پیش برود، سرانجام زوال حکومت طالبان متصور است.

به گفته رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، ختم جنگ که طالبان مدعی هستند بدور از واقعیت است، هنوز ترور، انفجار وجنگ در بسا نقاط افغانستان ادامه دارد.

آقای محقق می‌افزاید؛ بر خلاف عفو عمومى كه از طرف رهبری طالبان اعلان گرديده؛ هزاران نفر از فرماندهان حكومت قبلى، مجاهدين و حتى صاحب رسوخ‌هاى قریه‌ها آواره، زير تعقيب و يا شبانه از خانه‌هاى شان برده شده، بعد از شكنجه به قتل می‌رسند.

به گفته‌ی محقق؛ فقر و بی‌كارى فراگير شده است. اكثريت مردم توان خريد نان شبانه روزى خود را ندارند و براى تهيه آن حتى بعضى‌ها اولادهای شان را می‌فروشند.

به باور او، طالبان حكومت همه‌شمول را طورى تعريف می‌كنند كه همه مقام‌هاى بلند پايه از طالبان باشد ولى به‌طور سمبوليک از قوم‌های ديگر يک‌یک نمونه از آدم‌هاى بى‌ريشه در جمع شان اضافه كنند تا به دنيا بگويند كه از ديگر قوم‌ها هم در جمع خود داريم.

این درحالی است که نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد، روز گذشته با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که برای کمک به افغانستان کانال مالی باز شود.

برنامۀ جهانی غذا نیز از بحران شدت گرسنگی در افغانستان هشدار داده و افزوده است که این بحران فقط یک گام دیگر از مبدل شدن به فاجعه فاصله دارد.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.